Den 72:a dagen i USA

Yes, idag har jag spenderat 72 dagar i USA! Kan inte sluta säga det, men herregud vad tiden går fort!

 

Idag fick jag väldigt trevligt sällskap redan på morgonen. Emilia kom hit någon gång efter åtta. Vi bestämde oss för att vara lite svenska, och inte amerikanska. Jag ska förklara det lite mer. Vi GICK upp till kullen (området där jag bland annat har min matbutik, bank och lite annat smått och gott), och tog inte bilen som alla (kanske inte alla bokstavligt talat, men ni fattar grejen) amerikanare hade gjort.

 

När vi kom dit upp drog vi oss mot Jamba Juice för lite frukost. Det blev min nya favorit, den lite tjockare smoothien med granola och banan – MUMSFILLIKAKA! Efter en underbart god frukost och djupt prat, drog vi oss mot Blockbuster för att hyra dagens nyaste film – Sex And The City 2. WIIHOOOO!! Idag var det första dagen i USA som man kunde hyra den i USA, och för en gångs skull hörde jag till dem som hyrde den första dagen som den kom ut. Vi traskade sedan hemåt igen, och den här gången var det nästintill bara nerför. Jag såg fram emot detta lika mycket som ett litet barn gör mot sin födelsedag (jag räknar in mig själv där).

 

 

Jag hade aldrig sett den filmen innan. Jag skulle gått på premiären, men det blev aldrig så. Alltså hade jag sett fram emot detta hur mycket som helst! Däremot hade jag hört både bra och dåligt om tvåan, så jag var nästan lite rädd för att jag skulle bli besviken på den. Gott folk, jag kan med glädjande besked säga att det blev jag INTE! Den var ju hur söt som helst! Åhh, jag älskar Sex And The City! För att min samling ska bli komplett, återstår bara den andra filmen nu, eftersom jag har hela boxen och den första filmen.

 

Efter lite filmmys, var Emilia tvungen att åka hem och jag tog mig lite snacks. Jag har kommit på en jättegott snacks. Knäckebröd med keso och någon frukt på. Igår var det jordgubbar, och idag blev det äpple. Tjejer ni vet ju hur jag är när det kommer till äpplen. Jag har det till ALLT!

 

Eftermiddagen har bestått av att stötta sonen med läxorna och lite på den personliga sidan. Ibland önskade jag bara att jag kunde förändra vissa saker. Göra så att sonen inte har så mycket läxor, men tyvärr så kan jag inte det.

 

Till middag åkte vi till Pei Wei och tog med lite mat hem. Det är en asiatisk restaurang som är lite mer restaurangig, om det nu är ett ord, än vad en snabbmatskedja är. Det var gott!

 

När min värdmamma sedan kommit hem, drog jag och hon och hämtade hem ”min” bil. Den har sedan i fredags varit inne på verkstaden för att den började knasa loss. Nu hoppas jag att den funkar. Den gjorde det i alla fall på vägen hem.

 

När vi kom tillbaka, behövde jag inte jobba mer, så jag gick ut till mig och satte på datorn direkt. Kvällen fram tills nu, nu är det snart midnatt, har bestått av bloggande, chattande framför med tv:n som sällskap. Det senaste tvsällskapet har återigen bestått av Sex And The City 2. Skratta ni om ni vill, men det är ju bara så bra att jag var bara tvungen att sätta på den igen.

 

 

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen för att sova lite. Känner att jag börjar bli trött i ögonen. Min toalett spolar inte så bra längre, så imorgon kommer rörmockaren hit någon gång mellan 9-13. Under den här tiden måste jag hålla mig hemma. För att inte dö av uttråkning har jag lyckats få hit min kära Emilia. Vi ska baka scones och göra något mer. Vad får vi se. Kanske träna, vem vet. Haha! (Var vara tvungen att skriva det Malin…:P)

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: marie

Är det inte 72 dagar i usa? haha eller har jag fel?

2010-10-27 @ 14:45:10
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Natalie

Skulle inte du kunna visa bild på huset du bor i? :)

2010-10-27 @ 15:30:24
Postat av: DC

Men vad skall du se på nu då? Flera gånger eller skall du vänta på 3:an?



Nu kan du ju formligen "klättra" på väggarna. Ha Ha.

2010-10-27 @ 18:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0