Dryg dag

Fy tusan vad dryg den här dagen har varit! Det är sådana här dagar som gör att jag till och med längtar efter att ha ett heltidsjobb, eller något plugg att ta tag i, för jag vill ha saker att göra hela tiden. Jag är en aktiv person, så jag mår bäst när jag har fullt upp. Missförstå mig inte nu, jag tycker det är skönt att ha slappardagar med, men inte dagar som denna.

 

Dagen började bra med att jag tog en spring-/powerwlk tur idag igen, som även avlutades med lite olika styrkeövningar och stretch. Detta börjar bli min morgonvana, och jag gillar den. Jag får en riktigt skön start på morgonen, och kroppen kommer igång. Jag älskar den känslan då man ger sig ut på en tur och kroppen är skittrött och vill egentligen bara ligga kvar i sängen och sega, men istället så trotsar man detta och ger sig ut för att träna och efter ett tag börjar man känna att kroppen kommer igång och man får massor med energi. Då vet man att man har gjort rätt val.

 

För att inte bli uttråkad då jag gör styrkeövningar eller stretchar, måste jag ha något att fästa blicken på, vilket i de flesta fall innebär tv:n. Idag var det inget mindra än Mamma Miafilmen som åkte på. Jag tokälskar den filmen! Den är så mysig och den gör mig glad! Jag kan se den om och om igen utan att tröttna. Den tillhör verkligen en av mina favoriter. Det är massor med minnen som ploppar upp när jag kollar på den. De flesta kommer ifrån förra våren då vi gjorde vår årliga våruppvisning i konståkningsklubben. Just förra året var temat Mamma Mia och jag spelade Donna. Detta var något av det roligaste jag gjort. Det var absolut den roligaste uppvisningen vi har gjort. Den var dessutom väldigt populär utifrån. Det är inte bara Mamma Miaminnen som ploppar upp i skallen, utan även minnen som jag har tillsammans med Stas. Jag kanske har berättat detta förut, men innan jag åkte fick jag Stas Mamma Miafilm. Hon vet hur mycket jag älskar den, så hon var så gullig att hon gav sin film till mig. Tusen tack min vän!

 

 

Förutom att ha tränat idag så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag har gjort om jag ska vara ärlig. Sonen hade över några kompisar efter skolan för de skulle fixa med ett skolprojekt. Efter att de hade åkt hem, hjälpte jag honom med lite läxor. Sedan så var det middag, och efter det åkte jag till Emilia för att spendera lite tid med henne. Det var ju så länge sedan vi hade setts. En hel dag faktiskt…! Det var verkligen hur skönt som helst att komma ut ur huset. Jag har bara hållit till hemma idag, för bilen har varit inlämnad på verkstaden, så jag har inte kunnat ta mig någonstans. Därför kändes det nästan som ett ”tvång” ifrån min sida att komma bort ifrån huset. Till slut så…

 

Nu sitter jag faktiskt i badrummet och skriver detta. Det är mörkt och jag har tänt ett ljus som jag köpte på IKEA i helgen. Det är faktiskt ganska mysigt må jag säga. Tyvärr är det lite kallt, men det står jag ut med bara för att det är så mysigt. Om man kanske ska ta och krypa ner i sängen och sova lite. Det vore nog inte så tokigt trots allt. Ha en bra dag!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: maggan

håller med..den bästa film som gjorts. man blir så jäkla lycklig av att se den. kram din lilla höna

2010-10-05 @ 20:10:15
Postat av: Sofie

Jag fick tillbaka mitt brev idag :( vad har du för adress? måste ha skrivit fel eller något för jag antar att du inte skickar tillbaka det brevet jag skickade till dig?

2010-10-06 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0