En lång dag…

Idag var det en riktigt lång jobbdag. Egentligen var inte själva jobbdagen så lång om man ser till antalet timmar, men längre än vad jag har vant mig vid. Idag slutade jag kanske kvart i tio på kvällen…! Inte så konstigt att jag är trött nu kanske.

 

Sonen hade med sig en kompis hem idag, för de skulle jobba på deras skolprojekt. De ska göra en film där den ena av dem låtsas var full och kör in i ett träd, och så får han sedan stå för konsekvenserna. Ett riktigt bra budskap är det – Don’t drink and drive. Deras film består av tre scener, och idag filmade de en av dem. De behövde även lite folk i bakgrunden som skulle dansa, dricka öl och spela fulla, och jag var en av dem som var med. Detta betyder att jag idag har gjort min skådespelarpremiär, coolt va? Haha!

 

 

Efter några timmars övande, åkte sonens kompis hem och vi fortsatte att göra lite läxor. Under tiden han läste sin bok, satt jag vid datorn och bloggade. Skönt att kunna utnyttja arbetstiden till att blogga.

 

Till middag fixade jag lite panini till oss (sonen, dottern, värdpappan och mig) och de blev riktigt goda. En sak jag inte förstår med amerikanare är att de ska ha så mycket pålägg på sina mackor. Jag tycker inte om när det är för mycket, så min blev en panini a la Nana.

 

Efter vi hade ätit fortsatte jag och sonen med pluggeriet lite. När vi sedan hade tagit oss igenom det vi behövde för kvällen, var jag dum nog att fråga om det var något mer han behövde hjälp med. Det slutade med att jag satt jämte honom i kanske en timma och bara gjorde ingenting. Jag bara satt där som ett stöd. Egentligen hade han inte behövt hjälp, men det kan väl vara lite skoj att ha sällskap och inte bara sitta där själv. Det skulle jag tycka i alla fall.

 

Nu börjar klockan bli ganska mycket, och jag är trött, så det är nog dags för lite tandborstning och tvättning av ansiktet. Sedan sova!!! Vem vet, jag kanske klämmer in ett litet Sex And The Cityavsnitt innan det blir ”nanatid”.

 

Natti Natti eller Morn Morn om ni hellre föredrar det

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

God night America.............. DC

2010-10-12 @ 09:01:10
Postat av: Bo Högborn

Hej Nana! Har pratat med din pappa om ev. skriverier från LA i UT. Hör av dig med din mailadress om du är intresserad, så jag kan berätta mer vad det skulle kunna handla om.

Ha det så bra!

/Bo H

2010-10-12 @ 14:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0