En redig genomkörare!

Ja då, rubriken ljuger då inte. Gymmet idag var en riktig genomkörare för kroppen. Jag och Emilia hade ju bestämt att vi skulle testa Zumba och Pilates, tyvärr var dessa två pass besvikelser för mig. Det var inte alls vad jag hade tänkt mig. Jag hade tittat på en zumbavideo på Youtube och där såg det ut att likna Afro Power Dance, men det var inte ett dugg likt. Det enda som var likt var väl att det handlar om dans, men om två helt olika stilar. Jag vet inte om det skiljer sig åt beroende på vilken instruktör man har, men det passet som jag var på var alldeles för lugnt. Det hände inte så mycket, och det var även lite för ”försiktigt” för mig. Jag vill ju ha fart, fläkt, stamp, hopp, skaka rumpa, precis som Afro, men så var det inte så det var inte så fysiskt jobbigt. Pilatesen var också för lugn för mig, och heller inte jobbig. Halva passet bestod av att vi gjorde olika ballettpositioner, fast utan att man håller i en stång, där man över sin balans. Pilatesen var heller inte jobbig, så efter en timmas träning, för passen var 30 minuter vardera, var jag frustrerad. Frustrerad för att jag inte var utmattad, för det är dit jag strävar efter ett träningspass, att vara utmattad. Jag ville ju köra skiten ur mig! Sådant gör mig TOKIG! Emilia behövde hem och tvätta, så hon lämnade mig på 24 Hour Fitness, för att åka hem och ta tag i det roliga arbetet.

 

Frustrerad (fast här är jag glad, även om det kanske är lite svårtolkat)


Jag såg sedan på schemat att det skulle vara ett yogapass en timma senare. Det var definitivt värt att vänta på det tänkte jag. Jag var inte på något yogapass igår, och jag saknade det otroligt mycket. Dessutom skulle det vara Brenda som instruktör (hon som har haft de andra yogapassen jag har varit på) och henne gillar jag skarpt! För att inte bara sitta ner och vänta, och även för att bli av med min frustration, ställde jag mig på löpbandet för lite powerwalk och även en liten stunds springning. Löpbandet stod på en perfekt plats. Jag hade utsikt över alla som höll på med vikter och andra träningsmaskiner. Jag kunde ju spana hur mycket som helst. Tyvärr såg jag bara två snyggingar, men det är ju alltid något. Jag får nog se till att tajma in löpbandet på exakt samma tid, samma dag, så att jag kan fortsätta kika. Smart va? I och för sig så bryr jag mig inte om ert svar, för jag tycker idén är superbra!

 

En av de få "tummen-upp-bilderna" jag kunde hitta


Efter 45 minuter på löpbandet var jag redo för att få ut det allra sista av frustrationen på yogan, och det fick jag. Det var lika skönt som vanligt. Jag älskar när man håller på och stretchar och drar i kroppens olika muskler. Jag blir avslappnad av det. Det känns som att jag skulle kunna hålla på med yoga i flera timmar, bara för att det är så himla skönt för kroppen.

 

Jag och Emilia stod och kollade på schemat vad vi skulle kunna köra på imorgon. Emilia föreslog Step, och varför inte. Jag är öppen för det mesta. Jag såg dessutom att det fanns ett yogapass timman innan. Jag kanske ska köra på det med. Tänk då vilken skön start man får på morgonen – LOVELY!

 

Nu ska jag nog slänga på mig lite kläder, och sedan brumma mot matbutiken för att handla lite mjölk. Jag tycker att det är skoj att åka och handla. Dessutom säger min värdmamma till mig att om jag vet att vi behöver något speciellt, eller om det är något som jag vill ha, så har jag friheten att köpa det. Frukt är något som går åt väldigt mycket här i USA med, precis som hemma. Mamma och pappa, hur mycket billigare har fruktkontot blivit egentligen? Det är ju bara för mig att välja och braka vad jag vill ha. Det gillas! Dessutom ska jag ta vägen förbi veterinären och köpa något som hunden behövde. Jag fattade inte vad det var, men min värdmamma hade skrivit ner det på lappen, så det är ju bara att lämna fram den till hon/han som sitter i kassan så får vi se vad det blir för något. Det kanske är hundknark… Haha!

 

Nej, nu ska vi inte sitta här längre. Jag vill hinna med datorn lite mer innan barnen kommer hem. Det finns en sak som jag har att berätta, men jag tror inte att jag kommer göra det fullt ut, utan bara ge några ledtrådar. Det ni, spännande va?

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Jag kanske kan gissa?

2010-10-14 @ 23:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0