En trevlig lördag

För ovanlighetens skull blev det inte så många timmars sömn. Speciellt inte när Nana och Emilia umgås. Haha! Det är ju i och för sig ett tecken på att vi har för skoj för att sova, så det är väl ganska bra ändå. Däremot fick vi ”sota” för det dagen efter.

 

För att inte hela dagen skulle gå utan att vi gjorde ingenting, hade vi satt på alarmet vid 8.30. Det var två riktigt trötta brudar som vaknade när alarmet gick på, men vi pallrade oss upp ändå och hoppade i lite träningskläder. Vi tog en liten promenix mot matbutiken för att handla lite frukostmat (yoghurt, jordgubbar, blåbär och hallon) och sedan traskade vi hem igen. Jag hade glömt min sportbh hemma, så jag fick ta min vanliga. Inte skönt! Jag hatar att ha vanlig bh när man gör någon form av fysisk aktivitet. Det är mycket skönare med en sportbh. Tänkte att ni kanske så gärna ville veta… Haha! När vi kom hem igen, hoppade jag in i duschen, och sedan var det frukostdags. Hennes värdfamilj var inte hemma, så vi slog oss ner i soffan och på med tv:n. Emilia brast ut ”Åhh, tänkt om det hade vart Top Model nu. Det hade vart perfekt”. Vad var det inte för program som vi hittade medan vi zappade bland kanalerna? Jo, Top Model. Wiihoooo! Underbart bra start på dagen.

 

Vi fixade i ordning oss och drog mot South Bay Galleria, ett shoppingcenter inte så långt härifrån. Det är hur stort som helst, och utbudet på affärer är helt okej. Däremot inte det bästa, utan det finns de som är bättre. Jag tycker mer om Del Amo, för där finns mina två favoritbutiker Urban Outfitters och Hollister. De två finns tyvärr inte i South Bay. Inte vad jag vet i alla fall, men det är ju alltid trevligt att drälla runt där inne och spendera lite tid.

 

 

Eftermiddagens planer bestod av att vi, jag, Emilia och Kristine, skulle åkt ner till Long Beach för att testa på inomhusklättring, så jag och Emilia drog hem från shoppingcentret för att hinna med en snabblunch på Starbucks innan vi skulle möta upp Kristine. En panini senare satt vi hemma hos Emilia och väntade på att Kristine skulle höra av sig. Vi var hur trötta som helst, speciellt Emilia (haha), så vi funderade faktiskt allvarligt talat på om vi skulle orka med klättringen. Emilia somnade och jag satt vid hennes dator och chattade med lite personer hemifrån. Vi fick ett sms från Kristine där hon skrev att hon blev sen, för hennes hjärt- och lungräddningsklass slutade senare än vad hon trodde. Vi fick därför ändra våra planer, och ta klättringen en annan dag. Det gjorde inte så jättemycket, med tanke på att vi var så trötta. Klättringen kommer ju finnas kvar, så det är ju bara att ta det en annan gång.

 

När Kristine sedan (äntligen) kom till oss tog vi hennes bil ner till Long Beach för att möta upp Carro. Vi bokade ett bord på en libanesisk restaurang, Open Sesame, och gick utmed 2nd Street under tiden vi väntade på bordet. Long Beach, och 2nd Street är hur mysigt som helst. På såväl dagtid, som nattid. Det är alltid massvis med folk på gatan och jag kan inte sätta ordet på vad det är som gör att jag gillar det så mycket där, men det finns någon sorts spirit där som jag gillar. Där vill jag bo! Fast inte på heltid, utan jag menar under tiden jag är här som au pair.

 

 

Halloween är ju som säkert många vet otroligt stort här i USA. Alla älskar den högtiden och amerikanarna tar den väldigt seriöst och gör något stort av den. Det är redan väldigt många hus som har börjat pynta sin trädgård med olika Halloweensaker. (Min värdfamilj är inte inräknad.) Eftersom det är så stort, och jag är i USA, vill jag ju uppleva det på ett så coolt sätt som helst. Detta innebär att hitta en kostym och en fest. Jag har nu kommit halvvägs på de planerna. Igår hittade jag min Halloweenkostym. Jag längtar verkligen tills jag kan använda den. Skitcool! Tyvärr tänker jag inte avslöja något för er, utan ni får vänta med att se bilder tills det är Halloween. Moahahahahaha!

 

 

Ett kostymköp senare gick vi mot restaurangen för att äta lite libanesisk mat. Jag hade aldrig ätit det tidigare, men nu så. Sedan jag kom hit har jag faktiskt testat två nya olika sorters mat, indisk och libanesisk. Open Sesame var hur gott som helst! Jag beställde (som vanligt) kyckling som i detta fall serverades med grönsaker, vitlökssås och hummus. Ojoj, där kan vi snacka om god mat! Vår servitris som vi hade för kvällen, Jessica, var hur söt som helst och jättetrevlig. Det är värt ett återbesök där bara för att få ha henne som servitris igen.

 

 

Trots att vi alla var hur mätta som helst, eller jag tror att de andra också var det, drog vi till Yogurtland för att få vår ”veckliga” dos av frozen yogurt. Ojoj, så gott det är där! Jag fattar inte varför det inte har kommit till Sverige än. Det kanske det har, men det är inte stort i sådana fall. Vi brukar ju faktiskt inte vara så sena med att haka på trender, men här har vi missta något. Frozen yogurt är hur stort som helst i USA. Det finns massor med olika ställen där man kan köpa det. Jag gillar Yogurtland bäst. Dels för att det är grymt gott och fräscht där, dels för att man får serva sig själv.

 

 

Dundermätta gick vi tillbaka mot Carros hus för att ta bilen hem igen. En bra dag med trevligt sällskap. Ja, så skulle jag beskriva dagen.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0