Energikick!

Åhhhhhhh, vad skönt det känns i kroppen nu, igen… Jag var på ett nytt yogapass idag på gymmet, och precis som igår så kommer jag därifrån tankefri och fulltankad med ny energi. Jag vet inte om det bara är jag som känner mig så efter ett yogapass, men för er som inte har testat yoga och behöver slappna av, så gör ett pass. Ni kommer känna er som nya människor efteråt. Det är vad jag gör i alla fall. Jag kan komma dit och känna mig tråkig, ful, trött, ja alla andra negativa känslor man kan ha i kroppen, men efter yogan så är alla de känslorna som bortblåsta. Visst låter det nästan lite för bra för att vara sant, så varför liksom inte testa? Det kommer inte skada er.

 

Idag fick jag dessutom med mig min kära dalahäst Emilia på passet. Jag fick henen till att anmäla sig till sjudagarsfripasset precis som mig, så nu kommer vi hänga där varje dag. Det ska jag se till. Jag vet inte om hon blev lika fast som mig, men hin tyckte om det i alla fall, likaså gymmet. Imorgon blir det därför ett pass som heter Turbo Kick. Det är som Body Combat om ni har testat det. För er som inte har gjort det, så kan man likna det hela med boxning. Däremot så har du ingen partner, och inte heller någon utrustning. Det är helt enkelt du själv och spegeln. Du låtsas att du har en partner, som är du själv i spegeln, och så sparkar du och slåss mot dig själv. Ett riktigt bra konditions- och styrkepass.

 

Trots att jag bara har varit på yoga två gånger här nu, börjar jag redan känna en snudd av beroende. Jag älskar verkligen den känslan när jag kommer ifrån passet och känner mig nytankad med energi, redo att ta tag i dagen. Därför hade det varit det ultimata om det finns något yogapass direkt på morgonen. Det ska jag kolla upp.

 

 

För att byta ämne nu helt och hållet för en liten snabbis, så kan jag berätta att självfallet blev det ett Sex And The Cityavsnitt igår kväll innan jag skulle sova. Den här morgonen började jag med en powerwalk för att få lite mer konditionsträning och komma igång. Yoga är ju inte direkt så mycket konditionsträning, utan det är mer stretchning och styrka. Till skillnad från gårdagens pass, kunde man idag välja om man ville lägga till hantlar i vissa av övningarna. Självklart var jag på detta. Det är ju alltid skoj att testa något nytt, och jag gillade det. Hantlarna gav yogan lite variation, och det gjorde passet till något helt annorlunda. Jag är sådan som person att jag tycker om när det varierar, för annars blir jag uttråkad, så det var ju perfekt!

 

Jag måste även berätta om kvinnan som håller i passet. Hon heter Brenda och är nog runt 50 år. Hon är väldigt duktig och bra på att instruera. Yoga handlar mycket om att man ska kunna slappna av samtidigt som man tränar, och för att det ska lyckas måste instruktören vara bra på att få ner deltagarna i varv. Detta är något som Brenda är riktigt duktig på. Hon har en så avslappnade röst, fast inte så avslappnande så man somnar, att det är otroligt lätt att koppla bort alla annat runt omkring, och bara tänka på sig själv och hennes röst. Inte för att skryta eller så, men jag tror att hon blev lite imponerad av mig igår. Även idag kom hon fram till mig efter att passet var slut och pratade om hur hon brukar lägga upp sina pass. Dessutom sa Brenda att jag har vad som krävs för att utföra yoga. Varför inte utbilda mig till instruktör när jag kommer hem? Det och Afro Power Dance, och kanske Spinning och Body Combat, ja det finns en hel del klasser som jag kan tänka mig. Det hade ju varit underbart om jag hade kunnat försörja mig på bara det, men det blir nog lite svårt att göra i Sverige, så jag får väl se till att komplettera det med något annat. Vad har jag inte kommit på än, men det kommer väl så småningom.

 

Afro Power Dance


Nu är det ungefär två timmar kvar tills barnen kommer hem. Undra vad jag ska hitta på…? Jo, nu vet jag. Jag ska ta timmarna som de kommer och göra precis vad jag känner för, för just det tillfället som råder. Ha en bra dag så får ni lite uppdatering senare.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Du skulle säkert bli en bra instruktör, tänker på Tingsholms klädvisning och glasögontricket, har du visat USA det? DC

2010-10-13 @ 01:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0