”Fredag är ändå den dagen som känns bäst…”

Det är ju en del i kycklingreklamen, ni vet den sången: ”På torsdags äts det ärtsoppa, på lördag är det fest…”. Hemma i Sverige älskade jag fredagar. Den känslan när man kom hem ifrån skolan och visste att man hade en hel helg framför sig är ju underbar! Däremot var det bara så varannan fredag för mig, för jag jobbade nämligen varannan lördag så min helg började egentligen när jag kom hem ifrån jobbet. Helgen blev så mycket kortare när jag jobbade lördagar, för då var det lördag kväll, sedan söndag, och sedan skola igen. Vart tog den helgen vägen? Nu här i USA har min helg, i de flesta fall, börjat på fredagen när barnen har kommit hem ifrån skolan. På fredagar brukar de inte göra läxor, utan då är det ”slappartid” som gäller. Det är egentligen min morgon att ta dottern till träningen på lördag morgon, men än så länge så har jag inte behövt göra det. Däremot behöver jag göra det imorgon. Helgen har alltså inte börjat för mig än, utan den kommer börja imorgon efter att vi har kommit hem ifrån ishallen.

 

Jag kan meddela er om att jag testade att ta ett sådant där sömnpiller i natt. Däremot tog jag bara halva eftersom det var första gången, men det hjälpte nog för jag sov riktigt djupt. Även om jag inte gick och lade mig tidigt, så ville jag testa ett piller i alla fall för att se om det funkade. Trots att jag egentligen inte hade behövt sätta telefonen på alarm på morgonen, gjorde jag det ändå. När det gick på vid nio var jag supertrött! Däremot trotsade jag min trötthet, och gav mig ut på en powerwalk- och springtur. Det hjälpte faktiskt mot min trötthet, för när jag väl kom igång kom energin farandes i mig. Haha! Fortsatte med lite styrka och stretchning när jag kom tillbaka. Efter det åkte jag till dotterns skola för att köra henne och en kompis till Starbucks så att de kunde njuta av sin fredag. Det var egentligen tänkt så att vi skulle åkt skridskor, men ingen av oss kände för det så vi struntade i det. Jag passade på att lösa in min check och gick även till matbutiken för att handla lite åt mig. Jag skulle bara köpt en flaska vatten, för jag var grymt törstig, men jag kom inte ut med något vatten ifrån butiken…

 

 

Här i USA är det väldigt vanligt med manikyr och pedikyr, och detta är verkligen något som jag måste testa. Det är ju hur skönt som helst att låta någon annan ta hand om det. Dessutom är det inte så dyrt här heller. Däremot kan jag inte gå till något ställe och beställa pedikyr. Ingen chans! Mina fötter alltså, de är inte vackra! Så steg ett för att jag ska kunna gå till ett ställa för att få pedikyr är ju att jag börjar ta hand om mina fötter. Därför har jag nu köpt en skrubbsten och en kräm som jag kan använda. Vi får väl se om det funkar. Jag hoppas på det. Dessutom har jag köpt min första amerikanske tidning, en Cosmopolitan, så nu har jag något skoj att läsa med.

 

Nej, nu kallar jobbet. Vi får väl se lite vad som händer i eftermiddag. Emilia kommer hit till mig efter att hon har slutat jobba ikväll och det innebär IDOL! Längtar tills kvällen som bara den nu!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0