Fredag – Sleep over, Cronic Tacos och IDOL

Fredagen var riktigt mysig. Det blev en fredags kväll med mys a la L.A. Jag behövde knappt jobba något överhuvudtaget under fredagen. Min värdmamma hade sagt till mig att om jag hade planer för eftermiddagen/kvällen så var det helt okej att lämna sonen hemma själv. Han klarar sig själv som hon sa. När han kom hem satt jag och kollade lite på Sex And The City inne i huset. Han gick in på sitt rum och stängde dörren. Jag avslutade det avsnittet jag hade påbörjat eftersom det inte var så mycket kvar av det, och gick sedan in till honom för att kolla vad han höll på med. Han höll på och läste sin bok så han ville vara för sig själv. Jag gjorde i ordning en kopp te till honom, för det bad han mig om, och sedan satte jag mig vid datorn igen. Helt okej jobb att sitta vid facebook och prata med folk hemifrån på sin arbetstid. Fats den här gången så var det ju knappt arbetstid, eftersom min värdmamma hade sagt att jag kunde göra vad jag ville.

 

När jag hade suttit där ett tag kom sedan sonen ut till tv-rummet för att spela lite tv-spel och jag satt fortfarande kvar med min dator så jag satt jämte honom. Efter att ha suttit still ett tag, och jag var tillåten att lämna sonen hemma själv, gav jag mig ut på en springtur utmed ”tracken” som går nedanför vårt hus. Det var riktigt skönt att springa då, för det var inte så jättevarmt och luften var väldigt ”skön” att andas.

 

Shit, vad konstigt det känns att se mitt rum. Jag kom på att jag saknar det otroligt mycket just NU!


Jag kom tillbaka svettig som jag vet inte vad, så jag hoppade in i duschen och fixade i ordning mig för kvällen. Det skulle ju bli vårt veckliga besök på Chronic Tacos. Emilia var snäll och kom och hämtade upp mig och sedan styrde vi bilen mot mitt favoritsnabbmatsställe. Jag hoppades på att de skulle känna igen oss, vi svenskar och så vår norska så klart. För förra gången vi var där så visade det ju sig att han som har stället, eller är ansvarig för det, kunde lite svenska. Vi mötte upp Kristine där och sedan traskade vi in för lite käk. Det var jättemycket folk där, så det fanns inget bord kvar. Självklart blev det min vanliga burrito med kyckling, guacamole, salsasås och lite grönsaker. Vi hade riktigt bra tajming, för när vi hade fått vårt käk så fanns det flera bord lediga. Det var lika gott som vanligt. Dessutom blev det lite snack med vår svenske kille där (han som har det). Haha! Han berättade att han var halvsvensk. Han är riktigt cool! Han gillar jag, men inte på det sättet, han är bara en schysst snubbe. Jag sa till honom att jag skulle öppna ett Chronic Tacos i Sverige, och det tyckte han var en grymt bra idé. Bara att starta ett franchisingföretag. Lätt som en plätt!

 

Innan vi åkte hem till Emilia tog vi en liten tur förbi Starbucks och Yogurtland. Jag fick min te och min dos frukt på Yogurtland. Det var så kallt så jag ville inte ha någon yoghurt. När vi sedan kom hem till Emilia slängde vi på fredagens IDOL-avsnitt. Alla var riktigt trötta, så Kristine åkte hem innan programmet var slut. Jag skulle ju sova över hos Emilia så vi fortsatte att kolla efter hon hade åkt hem. Jag blev faktiskt lite besviken på vissa av deltagarna, för flera av dem var inte bra. Olle var ju grymmast! Han är helt klart min favorit. Han är charmig och kan sjunga och spela gitarr, så vart hittar man en kille som honom…? Haha! Elin var duktig med tyckte jag. Både jag och Emilia somnade under den delen i programmet då de två som får minst antal röster sjunger om, men efter det var vi pigga som bara den. Vi fortsatte med att kolla på några klipp ifrån Så Ska Det Låta, äta lita nattamat och kladdkaka. Nattugglorna Nana och Emilia somnade tillslut när klockan hade passerat tre. Skoj med en liten sleep over.

 

Sleep over



I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Mikaelkristiane

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2011-07-11 @ 10:00:53
URL: http://mikaelkristiane.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0