Frusen

Herregud vad jag har frusit idag! Det har varit svinkallt! Det är i alla fall vad jag tycker. Jag har gått runt och varit frusen hela dagen. Det kan också bero på att jag har varit grymt trött idag, och då fryser jag lättare, men kallt är vad det har varit här i alla fall. Klädseln har därför varit långbyxor och tjocktröja. Dessvärre hjälpte det inte så värst mycket, utan en filt behövdes också för att hålla värmen någorlunda bra. Jag hade nog behövt ha mössa, vantar, halsduk, min gosiga tjocka vinterjacka, raggsockar och annat smått och gott för att vara varm idag. Kanske inte riktigt så mycket, men ni fattar nog att jag har frusit idag. Haha!

 

 

 

Min morgon börjades med en powerwalk, lite styrkeövningar och så en stretch på det. En fin start med andra ord. Under tiden jag höll på med mina styrkeövningar fick jag ett sms av pappa där han skrev att han kanske hade löst mitt problem med min dator att den helt plötsligt bara stänger av sig utan anledning. Så lagom till det var dags för att stretcha loggade jag in på Skype och pratade med pappa. Han trodde att det kanske kunde bero på att datorn blir för varm, att fläktarna inte kommer åt när jag har datorn i knät eller i sängen. Han sa att jag borde rengöra fläktarna så det är väl något jag ska ta tag i. Leka lite datortekniker.

 

Idag har jag och Emilia varit och hälsat på vår LCC Britt. Hon är jättegullig! Hon välkomnar verkligen en med öppna armar och säger att så fort det är något är det bara att höra av sig. Har man hemlängtan är det bara att komma dit, eller om man kanske bara vill hälsa på för att man inte har något annat att göra. Vi pratade mycket om hur det var i våra familjer. Jag passade även på att fixa mitt online-bankkonto.

 

När jag skaffade mitt bankkonto fick jag ett tillfälligt lösenord till internetbanken som jag skulle byta så fort som möjligt till ett eget, men jag missade att göra det i tid, så det slutade med att jag inte kom in på internetbanken. Jag åkte därför till banken förra veckan för att se om de kunde hjälpa mig där, men det kunde de inte utan jag var tvungen att ringa till deras kundservice för att få ett nytt tillfälligt lösenord som jag sedan skulle byta. Jag fixade detta på helt egen hand. Jag är riktigt stolt över mig själv! Igår var jag datanörd, och idag har jag fixat saker med banken, hur bra kommer inte detta sluta? Jag kommer ju klara av allt! Haha!

 

Jag tog vägen förbi matbutiken för att handla lite mjölk innan jag åkte hem. Sedan fixade jag lite lunch och väntade på barnen. Eftermiddagen, fram tills middagen, spenderade jag med sonen och hans läxor. Egentligen så gjorde jag inte så mycket läxor med honom, utan jag satt mest där som ett stöd jämte honom om han behövde hjälp med något, men det mesta skötte han på egen hand. Jag passade därför på att plugga lite körkortsteori. Ja, ni hörde rätt. Jag måste plugga för att ta körkort. I Kalifornien måste man ta ett amerikanskt körkort. Detta är något som är olika för alla delstater. Lite drygt att behöva ta körkort igen när man redan har haft körkort i ett och ett halvt år, men så är reglerna, så det är ju bara att acceptera det. Som tur är, så är det väldigt enkelt att ta körkort här än om man jämför med vad det är hemma. Det känns nästan som vem som helst skulle kunna fixa ett körkort här. Det låter ju i och för dig lovande för mig, då kanske jag inte behöver lägga ner så mycket kraft på det.

 

Mina levande ljus lyser så mysigt här hos mig. Det saknas bara någon att mysa med för att få det perfekt, men man kan ju inte få allt. Jag får ta till min söta nallebjörn och krama den istället. Då kanske jag inte känner mig så ensam. Jag har mått väldigt konstigt idag. Illamående, magont, knasig både fysiskt och psykiskt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men en konstig känsla i kroppen. Jag tänkte bota detta med några avsnitt ur Sex And The City. Det får mig alltid att må bra. Jag älskar ju den första Sex And The Cityfilmen, och den hängde självklart med i resväskan hit till USA. Däremot kan jag inte se den igen förens jag har sett klart alla säsonger, och jag har ”bara” kommit halvvägs så jag har en del att jobba på. Det är väl bara att sätta igång…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Victormelissa

Very interesting site, beautiful design, thank.

2011-02-12 @ 17:18:44
URL: http://victormelissa.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0