Helgen – del 1: Fredag morgon/dag

Jag började fredagen med ett yogapass på gymmet. Det var det lugnaste yogapasset av alla de pass jag har varit på under den gångna veckan. Egentligen lite för lugnt för min smak, men det var skönt att stretcha ut kroppen ordentligt och jag fick en härlig start på morgonen.

 

Efter en timmas yoga, var det dags för nästa pass, nämligen step. Då fick jag även sällskap av Emilia. Alltså, ni skulle sett oss där inne bland alla andra kvinnor (de flesta var i medelåldern och uppåt) som gick upp och ner, hoppade, skuttade, dansade, stampade på brädan. Jag kan lova er, ni hade fått er ett gott skratt. Jag kan bara tala för min räkning. Jag har ingen aning om hur det gick för Emilia, jag var fullt upptagen med att hålla koll på mig själv. Jag kände mig inte alls hemma där på steppasset. Det var så sjukt svårt! Jag är ändå så ganska haj på min koordination och memorera rörelser och övningar, men det där var galet! Step är något helt annat än vad jag är van vid! Det underlättar ju inte direkt heller situationen när man ska koncentrera sig på brädan som man ska upp och ner, hit och dit, på hela tiden. Svetten rann och vaderna fick verkligen jobba gärnet! Det var riktigt bra träning, så jag ska nog inte ge upp det. Om ett år kanske jag är riktigt duktig.

 

 

Jag och Emilia åkte hem till mig och åt lite innan vi kastade oss in i duschen för att bli av med all härlig svett! Nyduschade och fräscha, tog vi min bil mot shoppingcentret Del Amo. Det ligger endast tio minuters körning ifrån mig. Då trafiken rullar på bra vill säga. Vi hade inte så mycket tid där, tyvärr, men vi fick ändå så tag på det vi skulle ha. Vad kan jag inte avslöja. Det är hemligt! Jag kan berätta det om några veckor.

 

Efter snabbvisiten på shoppingcentret styrde vi hemåt igen. På hemvägen hann jag även lösa in min check (det vill säga lönen) och tanka bilen. En liten stund senare, när vi var hemma igen, åkte Emilia för att hämta hennes värdbarn ifrån skolan. Jag spenderade min tid som jag hade kvar innan jag började jobba med att sitta vid datorn och chatta med Sverige. Sonen kom hem strax därefter och började spela sitt tv-spel. Jag satte mig jämte honom med datorn och kollade på lite Sex And The City (ovanligt va…?). Dottern var uppe i det så kallade köpcentret som ligger uppe på kullen. Helt plötsligt stänger sonen av tv:n. Jag fattade ingenting! Han älskar ju att spela det spelet, och när han nu inte hade några läxor eller så att göra, förstod jag inte varför han INTE skulle spela. Det visade sig att min värdmamma redan var hemma och klockan var bara 16.15. Det har aldrig hänt tidigare. Jag blev nog lika chockad som sonen. Haha! En liten stund senare åkte jag och hämtade dottern, och sedan var alla barn, inklusive mig själv, hemma. Vi gjorde nog inte något speciellt, för i sådana fall hade jag kommit ihåg det.

 

Strax efter halv sju på kvällen kom Emilia och hämtade mig, och det är här nästa inlägg kommer in i bilden…

 

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: zaida

nice brills ;)

2010-10-18 @ 09:56:18
URL: http://zaida.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0