Helgen – del 2: Fredag kväll

Så fortsatte fredagen…

 

Ja, som jag nämnde i slutet på förra inlägget så hämtade Emilia upp mig. Vi styrde bilen mot Carros hus nere i Long Beach. Varför vi åkte ner just dit, just den här fredagen, vid just den här tidpunkten, var för att vi skulle med Carro på en amerikansk fotbollsmatch. Vår första match här i USA. Det var en high school nere i Long Beach som hade en hemmamatch som vi skulle kolla på. Dessutom var Carros ena värdbarn med och var en urgullig liten cheerleader. Småttingarna skulle vara med och dansa lite dem med, tillsammans med skollaget i cheerleading.

 

 

Jag fattade inte ett skvatt av själva matchen! Amerikansk fotboll är nog den knasigaste sporten som finns på denna planet! Den är inte logisk någonstans. De som spelar det, förstår väl, men inte jag! Jag satt där som ett frågetecken i början. Sedan, efter ett tag, slutade jag bry mig om matchen och började kolla runt omkring mig istället. Det var mycket roligare. Det kändes verkligen som att man befann sig i en amerikansk ungdomsfilm. Det var precis så som det såg ut på tv: alla spelare, cheerleadtjejerna (samt tre killar) och skolorkestern som spelade. Skitcoolt! Jag måste passa på att hylla cheerleaderna. De är hur grymma som helst! För dem som själv håller på med sporten, skulle kanske inte tycka att de var så märkvärda, men jag var helsåld och riktigt fascinerad! Jag kollade nog mer på dem än vad jag gjorde på match. Haha! Varför har inte vi skollag på högstadiet och gymnasiet som de har här? Det hade jag velat! Det hade vart hur grymt som helst! Jag hade lätt varit en cheerleader då. Just det här med att ha skollag, är faktiskt en sak som jag är avundsjuk på när det kommer till USA. Jag vill också vara en cheerleader! Jag vill verkligen kolla upp om man kan lära sig det här, utan att vara med i ett skollag. Annars får jag väl ta tag i det när jag kommer hem. Det finns i Borås, så varför inte liksom? Malin, det skulle du allt tycka om va? Vem vet, du kanske får sällskap av mig nästa år till träningarna om det passar…

 

 

Jag, Emilia och Carro stannade inte hela matchen. Så intressant var det faktiskt inte, men det var skoj att se. Vi drog oss tillbaka mot Carros hus. Fast vi gjorde bara ett snabbstopp där, för vi tog Carros bil till ett Cold Stone i närheten för att få oss en bägare med finfin glass. Självklart blev det klassikern Chocolate Devotion (chokladglasss, chokladsås, små chokladpluttar och brownie). Efter det åkte vi tillbaka till Carros hus och satte på en av de roligaste filmerna som finns – The Hangover. Det är en helt sjukt galen film! De sakerna som händer i den filmen, händer liksom inte! Haha! Den är verkligen galen från början till slutet. Jag älskar den! SE DEN!

 

 

För en gångs skull var det inte jag som slocknade medan vi såg på film. Det brukar vara jag som står för det, men inte den här gången. Emilia var den första att slockna. Hon var dessutom den av oss som inte hade sett den tidigare. By the way, hon har missat allt för många bra filmer. Tur att vi har tio månader kvar på att se sjukt bra filmer! Efter ett tag slocknade även Carro, så då var det bara jag. Jag var tapper och höll mig vaken filmen igenom, men jag måste erkänna att jag var riktigt trött. Hade jag bara lagt mig ner på golvet, hade jag nog somnat bums!

 

Efter att ha fått sig ett gott skratt, och trött som bara den, åkte jag och Emilia hem igen. När jag kom hem slängde jag på min älskade box och såg några avsnitt ifrån Sex And The City. Det börjar faktiskt närma sig slutet på den boxen, tyvärr… Vad ska jag göra när den är färdigtittad?! Livet kommer ju gå under då! Kanske inte bokstavligt talat, kanske bara halvvägs. Ni förstår vad jag menar. Jag hade ju tänkt ta tag i den nya säsongen av Paradise Hotel då, men jädra skit-tv6 som har gjort att man måste betala för att kolla på deras avsnitt på Tv6 Play. De tillhör inte mina vänner längre! Förra säsongen som gick, den kunde man ju kolla på på internet, men inte den här. De ska allt försöka tjäna pengar på allt. INTE acceptabelt! Jag ska bojkotta Tv6! Någon annan som är med mig?

 

 

Kommer ni ihåg den här listan som jag har berättat om? Den listan som mina killkompisar har skrivit till mig, med saker som jag ska göra och uppleva medan jag är här i USA? I alla fall, en av sakerna på listan är att se en amerikansk fotbollsmatch. Det gjorde jag ju i fredags, men det är inte säkert att den räknas för på litsan står det att det måste vara en college-/NFLmatch och det var det ju inte, utan det var ju en high schoolmatch. Jag frågade Simon om det ändå räknades, men han var tvungen att överlägga med de andra boysen först. Jag vill gå och se en riktig match, en NFL-match, men det kan ju vara lite roligt om den räknas, för då har jag en ny sak att bocka av på listan. Det var faktiskt ett tag sedan jag gjorde något på den. På tok för länge sedan! Jag får nog börja ta tag i den listan. Kanske inte JUST NU, men så småningom. Nu är jag fullt upptagen med att återberätta min helg…

 

 

I'll see you soon then

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag upptäckte också detta häromdagen - Paradise hotel alltså, jävla besvikelse! dessutom lyckades jag skriva kanal6.se och då kommer man till något helt annat! hahaha

´Men jag blev förbannad, inte tänker jag betala 49kr i månaden för att se PH, big nono!

2010-10-18 @ 23:10:16
Postat av: Malin

Nästa år ska du börja med cheer här i sverige :)

2010-10-19 @ 16:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0