Helgen – del 4: Söndag

Söndag, söndag, ja då var det redan söndag. Fast nu är det bara en liten del kvar av denna söndag, innan det måndag. Ny vecka, nya möjligheter.

 

Jag hade satt telefonen på alarm för att jag skulle ut och traska hade jag tänkt. Få lite motion innan det var dags för att åka på Luciaövning. Jag gick upp när alarmet gick på, men efter att tags tänkande fram och tillbaka insåg jag att vad jag verkligen behövde var några Sex And The Cityavsnitt. Jag har som mål att se klart min box tills nästa måndag, den 26:e oktober, för då kommer nämligen Sex And The City 2 (filmen) ut på hyrfilm så då måste jag hyra den. Jag har ju inte sett den än. Jag trodde verkligen att jag skulle se den på bio direkt när den kom ut, men det var i samma veva som studenten så det blev aldrig av. Snacka om att jag har något att se fram emot. Jiiihaaaaa!

 

 

Innan brudarna kom och hämtade mig (Carro, Emilia och Rebecka) hann jag även med en svängom på facebook. Lika roligt som vanligt! Plötsligt knackade det på dörren, och då var det Emilia som stod där med en ballong som hon höll på att blåsa upp. Anledningen till att hon gjorde det var för att det var Carros födelsedag idag. Inte vilken födelsedag som helst, utan hennes 21:a! Nej då, jag är inte ett dugg avundsjuk på henne! Inte alls! Oopps, där växte visst näsan lika mycket på mig som den gör på Pinocchio när han ljuger… Carro fick en liten fin present av oss. Ett presentkort på en tacokväll. Svensk, måste tilläggas! Emilia hade gjort ett jättefint kort med budskapet på. Det enda som jag hade bidragit med det var min namnteckning och liten bild på ett drinkglas som jag hade målat, annars var resten Emilias skapelse!

 

Vi anlände sedan till Marits hus för lite luciasångning. Jag var inte så jättetaggad för detta idag. Om jag ska vara ärlig kände jag faktiskt mer för att ligga hemma och umgås med mina Sex Ad The City-brudar. Haha! Det berodde nog på att jag var trött och för att vädret var grått, tråkigt och lite småregnigt. Det var ju faktiskt så att plikten kallade, och jag sviker ju inte laget (det vill säga lucian och de andra tärnorna), så det var ju bara att sjunga vidare sig man var taggad för det eller inte. Den här gången gick det inte lika bra. Det kan nog ha berott på att vi var väldigt få idag, mot vad vi brukar vara, och så var nog alla lite sega på grund av det tråkiga vädret. Luciaövning innebär fika, och tills idag hade Marit bakat mjuk pepparkaka. Allt för att få in julkänslan. Den var riktigt god! Mormor, du kan däremot vara lugn. Din är fortfarande bäst! Finns ingen som din. Jag tipsade faktiskt Marit om att ha lingon i den, och hon nappade på det. Vem vet, jag kanske har infört en ny sak nu här i USA…

 

 

Jag måste bara berätta en rolig sak som hände hemma hos Marit. De har en tam ekorre…! Hon, för det är en mamma, kommer dit och tigger nötter när hon behöver mat till sig själv och till sina ekorrebebisar. Marits dotter satt ute på deras ”bakgård” med nötter i näven. Då kommer ekorren fram till henne, och dottern ger då ekorren några nötter som hon tar i munnen. Sedan försvinner hon upp i trädet, och iväg hem för att lämna av dem, innan hon återvänder igen för att fylla på med fler nötter. En riktigt bortskämd ekorre! Haha! Lite småcoolt!

 

 

Tjejerna släppte av mig hemma, och jag såg fram emot en lugn och skön söndags eftermiddag/kväll och det blev det med. Jag och dottern har pratat om att vi måste se ”Män som hatar kvinnor” eftersom hon har läst den boken. Jag har sett att den finns i hyllan i hyrbutiken, men inte vetat om det har varit den svenska eller den engelska versionen. En av luciatjejerna berättade att det är den svenska med engelsk subtitle. De håller tydligen på och spelar in den engelska just nu, och jag har hört skvaller om att det ska ”tona” ner Lisbeth Salander en bit, och göra henne lite snällare, inte så kaxig som hon är i den svenska versionen. VARFÖR USA?! Det är inte okej! Då kommer det ju inte bli den samma! Lisbeth är ju den hon är, och jag tycker att hon är svinball! Vi, jag och dottern, åkte och hyrde den. ÄNTLIGEN! När vi sedan kom tillbaka satte jag mig lite i köket och pratade lite allmänt med mina värdföräldrar. Jag gick ut en stund till mig och hängde vid datorn, innan det var dags för mat.

 

Mätte och belåtna, och ett avdukat bord senare, satte jag och dottern på filmen. Det kändes lite konstigt att titta på en svensk film i USA. Det var bara jag som förstod vad de sade, och det var lite småkul. Haha… Dessutom gjorde filmen att jag insåg hur vacker den svenska naturen är, speciellt vintertid när det är snö. Fint!

 

 

Jag tror faktiskt att dottern tyckte om filmen, men precis som de andra som har läst boken först tyckte hon att de hade utelämnat för mycket ifrån boken. Det är därför jag ser filmen först, och sedan läser boken, för då är det bara att fylla på själva historian.

 

Nu har jag bloggat konstant i två och en halv timma, så nu är det nog allt dags för sängen. För en gångs skull har jag inte suttit i sängen och skrivit, utan jag har suttit i fåtöljen. Ingen lampa tänd, förutom den på toaletten, utan mitt älskade vaniljljus har varit min goa ljuskälla. Ja önskar er en fortsatt trevlig dag!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Är den nedersta bilden från sommarstugan i Värmland

2010-10-18 @ 22:27:12
Postat av: nana

det är den.

2010-10-19 @ 02:41:17
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/
Postat av: DC

Vackert foto, bra fotograf.

2010-10-19 @ 22:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0