Höst

Tyvärr tror jag att hösten har kommit till L.A. nu. Det är molning och lite ”rått” ute, inte den sköna värmen vi hade för en vecka sedan. Vart tog du vägen solen? Du ska ju vara här för mig under mitt år. Just nu fryser jag som bara den. Tror att det kan bero på att jag är trött. Jag vill bara krypa ner under täcket med en film och mysa, men nej man måste jobba...

 

 

Sedan jag kom hit, har jag inte sett något regn. Någon morgon har jag kommit ut och märkt att det har regnat under natten eller tidigt på morgonen. I lördags däremot, fick jag känna på regnet. Haha! Känna på det, bra där Nana. Dessutom har jag fått sett blixtar. Coolt va? Jag tyckte det var coolt i alla fall, men det är ju bara vad jag tycker. Jag älskar blixtrarna. De är vackra på något sätt. Jag kommer ihåg för några år sedan när det var ett riktigt åskoväder. Det åskade och blixtrade om vart annat under en längre tid. Jag stod ute på balkongen och tittade på det och blev helt fascinerad. Riktigt så häftigt var det inte här förra veckan, men lite.

 

När jag var nere i Long Beach för några helger sedan såg jag dessutom mitt första hösttecken. Detta kanske låter helt IQ-befriat, men jag får väl ta den risken då. Jag kan ju alltid skylla på min hårfärg… Jag trodde inte att bladen här på träden kunde se likadana ut som dem gör hemma när det börjar bli höst, men jag hade fel. Hemma älskar jag hösten! Trots att man har kommit upp i åren, så är det fortfarande lika roligt och springa runt och sparka i alla löven som faller ner.

 

Det återsår att se hur hösten blir här i L.A…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Nicolasamy

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2011-03-25 @ 12:07:29
URL: http://nicolasamy.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0