IDOLVAKA

Skratta är det enda jag kan göra åt natten som precis varit. Emilia kom hit igår kväll för att vi skulle ta igen lite avsnitt ifrån IDOL. Det var väl egentligen inte anledningen till varför hon kom hit, utan varför hon kom hit var för att hon skulle åka med mig superdupertidigt och köra dottern till träningen, och sedan skulle vi åka till något ställa och äta frukost. Vi behövde åka strax efter halv fem på morgonen så då passade det ju bra att Emilia sov här, istället för att hon skulle behöva köra till mig tidigt på morgonen.

 

Kvällen började med att vi åkte runt och letade efter ett nytt Starbucks. Till slut hamnade vi i South Bay Galleria, ett shoppingcenter, som har öppet till nio på kvällen. Efter det åkte vi hem till mig för att börja vårt IDOL-tittande. Vi hade som sagt några avsnitt att ta igen…

 

Det började med att vi såg ett avsnitt, sedan såg vi ett till, sedan ett till, och till slut såg vi ett till. Det sista avsnittet var det som sändes igår i Sverige, så vi är i fas. Jag och Emilia fick vidare de som vi ville så vi var nöjda. När vi hade kollat klart sista avsnittet var klockan kanske halv fyra och vi var ju tvungna att åka hemifrån strax efter halv fem, så det var ju ingen idé att gå och lägga sig, utan det var bara att hålla sig vaken. Dessutom var jag inte trött, så det gjorde inte så mycket för min del. Emilia å andra sidan, hon såg ganska trött ut… Jag kände mig nästan lite taskig som hade hållit henne vaken, även om hon stannade uppe frivilligt med mig. Den sista timmen kollade vi runt lie på min dator. Jag visade bland annat lite klipp ifrån vårshowen som vi hade i år i konståkningsklubben. Jag tycker att det är lika skoj varje gång att se dem. Jag kanske ska försöka få upp ett klipp här på bloggen, så kan jag dela med mig av min glädje. Jag ska bara lista ut hur jag ska göra det först…

 

Gött gäng


När det sedan var dags för att åka var jag fortfarande helt speedad. Emilia och dottern var däremot, till skillnad ifrån mig, ganska trötta, men i och för sig så var väl inte det så konstigt. Det var nog jag som var konstig. Efter att vi hade släppt av dottern vid ishallen begav vi oss av mot en restaurang för att käka lite frukost, Mimi’s Café. Vi trodde att det skulle öppna vid sex, och vi kom dit lite innan så det skulle ju bara vara att vänta en liten stund, men när klockan var sex hade det fortfarande inte öppnat. Så två svenskar, Nana och Emilia, fäller ner sina säten och lägger sig och sover i bilen på en stor tom parkering. Jädrigt skönt!

 

 

 

 

 

Vi hämtade sedan upp dottern och drog till Starbucks så hon kunde få sin kaffe. Efter det drog vi hem till mig för att chilla. Jag vet att jag har sagt detta förr, men jag är sååå avundsjuk på dem hemma som festar just nu! Brudar, MÖSA 2011? Jag taggar!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Hade ni inte nycklar till fiket? DC

2010-10-03 @ 22:06:57
Postat av: nastasja

MÖSA 11 KOMMER BLI FETTTTT! Killarna är taggade med ;) Fy tusan vad glad jag blev över att få se dig igår :) PUSS <3

2010-10-03 @ 22:56:36
URL: http://nastasja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0