Inte som jag hade tänkt mig…

Eftermiddagen och kvällen blev verkligen inte som jag hade tänkt mig. För det första så fick jag inte njuta av mina sista 30 ”egna” minuter, utan jag var tvungen att hoppa in i bilen och hämta dottern på skolan. Hon hade nämligen missat bussen. För det andra hade sonen väldigt mycket läxor, som jag dessutom behövde hjälpa till mycket på. Jag vet inte hur många timmar vi satt med det, men fler än två i alla fall. För det tredje så blev det ingen film eftersom det inte fanns någon tid kvar till det. Så nej, eftermiddagen och kvällen blev inte som jag hade tänkt mig.

 

Jag berättade ju tidigare att jag inte hade fått så mycket sömn i natt. Jag kan väl avslöja att jag sov nog kanske två och en halv timma i natt…! Detta gjorde att när klockan var fyra på eftermiddagen, och vi precis skulle sätta igång med läxorna, dog min energi. Bara så där, pang bom! Jag hade bara velat gå och lägga mig och sova, eller krupit ner under täcket och myst, men nej det var bara att bita ihop och fortsätta att jobba. Härligt…

 

Kvällen fick faktiskt ett ganska så trevligt avslut. Jag berättade för min värdmamma om mina kommande planer inför helgen. Jag och några brudar här, antagligen Kristine och Emilia, ska nog ut och käka på lördag kväll, så jag passade på att fråga min värdmamma om tips på restauranger. Hon är verkligen super när man vill ut på äventyr och testa nya saker, för hon känner till området, och även Los Angeles, hur bra som helst.  Hon bara sprudlar ur sig tips. Jag fick en hel bunt papper med tips på olika restauranger jag kan testa. Vi får väl helt enkelt se vilken det blir nu på lördag. Min värdmamma tipsade om en sportbar och restaurang som vi kan gå till om vi vill träffa killar. Hmm, det kanske skulle kunna vara något med tanke på att vi alla är singlar… Pappa, vad har du gett dig in på? Din dotter befinner sig på andra sidan jordklotet, så hur ska du nu kunna beskydda henna och godkänna alla amerikanare? Nej du, du skulle nog tänkt på detta lite tidigare… Inte mitt problem. Mamma, det är väl bara att köra på eller? Jag lovar att jag kommer hem. Du behöver inte vara orolig söta mamma. Sverige är mitt hem, och du vet ju hur bra jag trivs hemma.

 

 

 

Imorgon hoppas jag på en ny springtur. Jag älskar verkligen de stunder jag har för mig själv, då jag bara kan koncentrera mig på mig själv och ingen annan. Däremot är jag en väldigt sällskapssjuk människa. Samtidigt som jag tycker att det är oerhört skönt att vara ensam ibland (läs IBLAND, alltså inte ofta), skriker min kropp och själ efter sällskap dagarna i ända. Jag blir lycklig och glad när jag har människor runt omkring mig. Då trivs jag som bäst. Sverige, har ni vägarna förbi Los Angeles måste ni höra av er till mig. Har ni inte vägarna förbi, får ni se till att ha det! Jag vill ha besök!!! Så ni som till och med bara har nämnt det att det vore skoj, kom hit bara!

 

Min värdfamilj har Wii, och idag såg jag att dem hade Wii Fit. Det måste jag verkligen testa snart. Det är ju perfekt underhållning om man är uttråkad och inte har någon aning om vad man ska ta sig till. Bara att sätta på spelet och träna. Jag vet inte riktigt vad det finns för olika typer av träningssätt, men det återstår att se.

 

Nu blir det nog lite Sex And The City för min del. Ovanligt va?

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Hööööööööööööörrrrrrrrrrrröööööööööööö Du. Skulle bara........ Alla Dates tar du först ett kort på sedan en CV och ett lönebevis, sedan kan vi diskutera FUTURE. DC

2010-10-01 @ 16:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0