Kärlek på Skype

Ja, igår kan vi verkligen snacka om att det var kärlek på Skype. Jag pratade med min alldeles fina, underbara vän Elin Thuresson! Åhh, går att knappt beskriva hur glad jag blev!

 

 

Precis som förra gången när jag pratade med Elin på Skype, blev jag helt ställd denna gång med. Det kändes så overkligt! Hon kändes inte alls långt borta, utan mer som att hon satt i rummet jämte mig, vilket var skönt!

 

 

Vi brukade träffas nästintill varje dag. Det vi däremot gjorde varje dag, var att skriva sms till varandra. Det är först nu, när jag inte kan skriva så många sms, som jag har insett hur ofta vi skrev till varandra. Så fort jag var uttråkad, eller bara ville säga något, var Elin den bruden som fick ett sms. Ett litet tillägg, jag har kvar min svenska telefon så om ni någon gång känner för att dra iväg ett litet sms, är det mer än okej för min del. Haha!

 

 

Allvarligt talat vet jag inte riktigt mer vad jag ska säga om Skype med dig Elin. Det kändes för bra för att vara sant! Du har alltid funnit där för att stötta mig och jag vet att jag kan berätta vad som helst för dig. Du skulle aldrig döma mig, utan du ser mig för den jag är. Vill du veta en sak? I och för sig så tror jag att du redan vet det, men kan ju säga det ändå: jag skulle aldrig döma dig! Du är Elin Thuresson! Bruden som gör mig glad!

 

 

Elin, när vi sedan hade lagt på, gick jag in i huset och såg att posten hade kommit… Vad hittar jag inte där i högen, om ditt brev. Jag skrek (inombords) av lycka! Jag vågade knappt öppna det, för du vet ju hur jag är, laddad med känslor till tusen! Precis som du (haha). Ditt brev gjorde att alla känslorna kom på samma gång: saknad, minnen, glädje, svaghet, tårar, skratt, leenden, hopp, styrka… Det sista som du skrev Elin (om du nu kommer ihåg vad det var), gjorde att jag nästan bokstavligt talat tappade hakan! Jag vågar knappt tro på det, men varje gång jag känner mig nere ska jag tänka på det, att det finns en chans till att en av mina drömmar går i uppfyllelse. Vilket, vet bara du och jag just nu, och så får det vara.

 

Elin Thuresson, jag älskar dig!

 

 

I'll see you soon then (dreams might come true)


Kommentarer
Postat av: Anonym

nana du är underbar!!

det kommer gå i uppfyllelse, jag har redan bestämt mig ! längtar så kommer bli helt underbart :) <3

2010-10-24 @ 13:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0