Klippa eller inte klippa, det är frågan…

Vi kommer alla till ett ställe i livet då vi står inför ett val. Vi står i ett vägskäl och vet inte vilken väg vi ska välja. Det kan handla om vad som helst. Ska jag tacka ja eller nej till det jobbat? Ska jag träffa honom eller inte? Ska jag plugga eller inte? Ska jag festa eller inte? Ska jag bränna mycket pengar på shopping eller inte? Ska jag träna eller inte? Ska jag resa eller inte? Ja, som sagt, det kan handla om många olika saker. Det är väl mest vanligt att man står inför detta när det har med större händelser att göra. Händelser som kanske kommer kunna påverka en oerhört mycket. Det kan också vara så att det kan handla om lite mindre händelser. I mitt fall så har det med mitt hår att göra…

 

Under större delen av mitt liv har jag haft långt hår. Mitt långa blonda hår. Det som jag älskar! Däremot hade jag älskat det ännu lite mer om det hade varit så att jag hade haft lite mer volym i håret, men man kan ju inte få allt så jag får väl nöja mig med det jag har.

 

Valet jag står inför är om jag ska klippa mig eller inte. Jag har inte klippt mig på evigheter. Om jag ska vara ärlig så minns jag faktiskt inte senaste gången jag klippte mig, men det var något gång under detta år i alla fall. Det är vad jag hoppas på… Grejen var den att jag hade velat klippa mig innan balen, men de avrådde mig ifrån det bara för att det skulle bli svårare att sätta upp det då. Då tänkte jag att ja kunde göra det när jag kom hem ifrån Turkiet (studentresan), men det blev heller inte av. Självklart skulle jag klippa mig innan jag åkte hit till USA. Tror ni det hände? NEPSIPEPSI!

 

 

Nu sitter jag därför här och kan inte bestämma mig för om jag ska klippa av det eller inte… Jag vet att jag borde göra det, för det är så pass slitet att det inte är okej. Det skulle nog verkligen må bra av att bli avklippt och jag skojar inte när jag säger att jag tror att det vore bra att bli av med kanske 15 cm, men det är ju galet mycket! Jag vet att det kommer växa ut igen, men ändå. Förstår ni min frustration? Jag fick ett tips om att dricka mycket öl så växer det fortare. Haha! Bra tips. Tyvärr kan det nog bli lite svårt med att fixa det just nu, för det är ju 21 på alkohol här.

 

HJÄLP MIG!!! Klippa eller inte klippa, det är frågan…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: bengt.nilsson

Jag tror att du skulle passa i lite kortare hår. Om det är slitet så ta en bit. Det är ju som du säger, det växer ut igen. DC

2010-10-07 @ 09:08:14
Postat av: Frisören

Klart du ska klippa dig. Det är inte så farligt som du tror, det växer faktiskt ut. Jag kommer om du, eller DC kanske, betalar biljetten. Billig klippning va!

2010-10-08 @ 12:39:13
Postat av: Hannah

Klipp dig INTE!! Bara toppa i så fall! :)

2010-10-09 @ 16:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0