Komplimanger

Alla blir nog glada av att få en komplimang lite då och då. Jag är absolut inget undantag. Jag älskar att få komplimanger! Jag tycker att det känns som man växer som människa då. Kanske inte riktigt om någon säger ”Åhh, vilken fin tröja du har”, utan kanske mer något som syftar på ens personlighet eller så. Aja, ni fattar nog vad jag menar. Däremot är det alltid lika trevligt att få komplimanger för något lite mer ”ytligare” också. Idag var en sådan dag.

 

Idag kände jag mig för att göra mig lite halvfin. Tog på mig vanliga kläder och sminkade mig till och med. Det tillhör inte vardagen här i USA. Blusen som jag tog på mig är från Odd Molly och den fixade mammas kompis Tina i Stockholm till mig, om man ska göra historian kort. Från början var det mammas blus, men den var lite trång för henne så jag fick köpa den av henne. Tina hade köpt en likadan, men den var också lite för trång för henne, så den skickade hon ner till mamma. Jag och mamma har alltså likadana blusar. Jag älskar den! Så länge vi inte har på oss den samtidigt så går det ju bra. Nu när jag bor här i USA så är det ju ingen risk att folk ska se oss bära samma blus samtidigt.

 

 

Det verkar inte bara vara jag eller mamma som gillar den hör blusen, utan även USA. Två komplimanger för den, på samma ställe, under två timmar. Det gillar vi. Den första komplimangen kom ifrån en söt dam som stod jämte mig när jag skulle hälla mjölk i mitt te. Hon sa att mjölken var slut, så hon kunde be dem fylla på den åt mig. Jättesnällt. Och sedan sa hon ”Btw, I love your blouse”. Just like that!

 

Den andra komplimangen kom ifrån en tjej som jobbade på Starbucks. ”Vilken fin blus du har”. Leendet sprack upp som en vacker sol och jag tackade. Dessutom hade den här tjejen fattat att jag skypade med folk hemifrån. Jag berättade att jag hade pratat med min pappa och en kompis i Sverige. Hon frågade hur det var där nu. Jag svarade ”Kallt, regnigt och blåsigt”. Då sa hon ”Då kan jag tänka mig att du känner en koppling till dem just nu”, och syftade på det vädret som vi har haft här de senaste dagarna. Kanske inte riktigt, för Sverige är ju snäppet värre, men jag orkade inte gå in djupare på det, så jag sa bara ”ja”.

 

Amerikanare är rätt så snälla ändå. Hoppas att det inte är något tillfälligt bara. Jag får väl helt enkelt se till att klä mig fint så kanske det går vägen året ut.  Smart plan va? Dagens tips ifrån min sida – forsätt att ge människor komplimanger. Jag tror att vi är ganska dåliga på det, så ge komplimanger men du måste mena det du säger!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: bengt.nilsson

Du var snygg i går i den klänningen, det är ju ingen skillnad för det är du ju varje dag! DC

2010-10-07 @ 09:17:59
Postat av: Häxmoster

Vet du vad Nana, du är alltid snygg. Men det allra bästa med dig är att du alltid är som ett stort positivt solsken.

2010-10-08 @ 19:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0