Lite allmänna kvällstankar

Är ni också sådana som tänker otroligt mycket på kvällen? Sådan är jag. Rent allmänt sätt så tänker jag väldigt mycket. Det brukar var biljoner med tankar som snurrar runt i huvudet på mig, framförallt på kvällen. I och för sig så är det väl inte så konstigt att de kommer just på kvällen. Det är ju då man slappnar av och börjar bearbeta dagen som gått. Vi får dagligen vara med och uppleva mängder med olika saker, och på köpet får man tankar. Det är till och med så att vi påverkas av de saker som vi inte är med om direkt, utan vi påverkas även av händelser utan att vi märker det. Ja, som ni kanske förstår så tänker jag väldigt mycket. Jag har alltid gjort det, och kommer nog göra det för all tid och framtid.

 

 

Visst är det underbart skönt att ha människor i ens närhet som man kan dela med sig av sina tankar. Jag tycker även att det ibland kan vara skönt att bearbeta tankarna på egen hand. Jag bearbetar de bäst genom att träna. Det är mitt sätt att få ro i min kropp och i min själ. Träning är kanske inte det bästa sättet för andra. Vi är alla olika, och därför har vi olika sätt att hantera saker. Genom att leva i en annan familj, med en annan kultur och syn på livet och uppfostran, lär jag mig att acceptera och respektera människor för dem de är, och inte för någon annan. Vi är unika, och alla har något speciellt. Genom att leva i en annan familj, ett annat land, en annan världsdel, får man kanske en annan syn på saker och ting. Man lär sig uppskatta saker på ett nytt sätt. Varje dag lär jag mig något nytt, och det kan vara vad som helst.

 

Just nu snurrar det runt tusen med tankar. Vad gör alla hemma? Hur mår dem? Är Ulricehamn sig likt? Hur går det för mina syskon i skolan? Hur mår Cosmos (min hund)? Hur ser mitt rum ut? Hur ser naturen ut hemma nu när det är höst? Hur är det i mitt andra hem, ishallen? Serverar de några nyheter på Torgstallet? Hur går det för mitt förra jobb Team Sportia? Är det sig likt där? Hur har farmor det uppe i Värmland? Simmar mormor fortfarande varje vecka? Hur mår morfar? Hur går det med Hannahs knä? Vad gör nattugglan Amanda just nu? Hur mycket kommer Amanda och Hannah ha med sig hit? Vad ska vi göra när de kommer hit? Hur kommer de tycka att det är här i L.A? Hur kommer alla relationer fortsätta i Sex And The City? Ja, jag orkar inte rabbla alla tankar. Det skulle ta alldeles för mycket tid, och dessutom är det nog inte så jätteskoj att läsa om Nana Björnbergs tankar.

 

Åsunden, Ulricehamn

 

Jag är nog ganska öppen som person, och brukar dela med mig av väldigt många av min tankar till de människor som finns i min närhet. Jag tror att vi alla har några tankar som vi inte vill dela med oss av till någon. Jag är definitivt inget undantag! Ibland kan det faktiskt vara skönt att skriva ner tankarna på en hederlig bit papper, eller datorn om man hellre föredrar det, men utan att dela med sig av dem.

 

Ja, det var lite allmänna kvällstankar ifrån mig.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Alla tankar måste även utmynna i några svar. Skriver du dem också eller vem är ditt facit? Finns det ett facit. DC

2010-10-13 @ 13:42:23
Postat av: Amanda

Hahaha Nana, "Vad gör nattugglan Amanda just nu". Du är ju gooooo. Och du vi kommer älska LA och vi kommer bli så jävla glada av att få se dig igen.Och vi kommer göra massa roliga saker :) Och vi kommer inte ha med oss mycket för vi tänkte få med oss mycket hem istället :D Pusss jag saknar dig! <3

2010-10-13 @ 15:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0