Nystädad och nyduschad

Precis som rubriken säger, så är jag nystädad och nyduschad. Egentligen är det väl inte jag som är nystädad, utan mitt rum, men nu känns allt fräscht igen. Som jag nämnde tidigare så var det välbehövligt med lite städning på mitt rum. Det är helknas att det syns så fort när man inte har städat på ett tag. Jag hade inte städat på två veckor, och det var redan nästan lite halväckligt. Usch och fy och blä! Nu däremot, är det fint och fräscht igen. Sängen är nybäddad, badrummet nyskrubbat och golvet nystädat.

 

Efter projekt städning var avklarat, var det dags för mig att bli fri ifrån Turbo Kickssvetten. Det är underbart skönt att en dusch kan göra att man känner sig så fräsch och pigg. Det är väl i och för sig lite tur, annars hade det ju varit helt onödigt att duscha och då hade vi gått runt och luktat illa dagarna i ända. Inte okej!

 

 

Nu är det ungefär en halvtimma kvar tills barnen kommer hem, och jag passar på att njuter av lite egen tid innan det är dags för jobb. Onsdag innebär att jag kör sonen till hans träning, men idag måste vi åka mycket tidigare hemifrån för han har något som han ska göra innan själva träningen börjar. Vad vet jag inte, jag vet bara att jag ska köra honom tidigare. När vi kommer fram till ishallen ska jag hänga med honom in och se till att han hamnar på rätt ställe, och sedan kan jag åka hem. Idag kommer det därför bli en oerhört kort arbetsdag. Jag skulle nog påstå att jag är lite bortskämd med korta arbetsdagar, men det är ju inget att klaga över. Så länge jag inte klagar när jag väl jobbar en längre arbetsdag så är det ju lugna puckar enligt mig. Nu gäller det bara att komma på vad jag ska hitta på när jag kommer hem igen. Antagligen hålla dottern lite sällskap, svara på mail, och kanske en powerwalk eller en springtur. Ja, vi märker hur denna här eftermiddagen slutar.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0