Off from work

Klockan är nu lite efter halv åtta här på kvällen hos mig och jag slutade jobba för ett tag sedan. Den här dagen har varit väldigt kort, vilket har varit oerhört skönt! Jag började jobba runt halv fyra, när barnen kom hem ifrån skolan. Jag behövde däremot inte göra så mycket, för sonen behövde inte så mycket hjälp med läxorna idag heller, utan han skötte det mesta på egen hand. Dessutom har min värdmamma jobbat hemifrån idag så hon kunde vara med på ett litet hörn. Jag och dottern åkte därför och handlade lite. När vi sedan kom hem igen, frågade jag sonen om han ville ha lite hjälp med läxorna. Det var lite tveksamt där med svaret, så jag tog med mig min bok och satte mig på hans rum och läste så kunde han bara hojta på mig om det var något. Däremot behövde han inte min hjälp, så jag satt där och sörplade på min kopp te och läste min bok. Mysigt!

 

Hmm, vad har jag gjort mer idag sedan jag skrev förra inlägget… Jo, efteråt jag hade bloggat klart, läste jag två mail som jag hade fått på facebook. Ett ifrån Elin Thure och ett ifrån Stas. Dessa två mail gjorde mig så glad. Jag tänker inte säga varför, för då måste jag ju avslöja vad som stod i mailen, och det vill jag ju inte! Dessutom tror jag inte att brudarna vill det heller, så det stannar mellan oss. Det enda jag säger är att jag blev riktigt glad efter att ha läst dem. Självklart satte mina tankar igång, men istället för att sitta och deppa på mitt rum satte jag på ”peppmusik” på i-Poden och gick ut på en powerwalk. Jag kom tillbaka på ett strålande humör, så jag gjorde verkligen det rätta som gav mig ut där. Efter det duschade jag för andra gången idag, så jag har nog fått bort all svett från morgonens konditionspass. Bra det, för det var en hel del. Haha!

 

 

Nu ska jag nog svara på mina två söta mail. Jag kan väl avslöja lite mer då. Om ni tjatar så! Haha! Det vet jag inte om ni gör, men ni kunde ju ha gjort det. Elin, av ditt mail började jag gapflabba! Jag tänker absolut inte säga varför, för det är mellan oss, men du vet nog varför. Haha! Stas, av ditt mail började jag tänka på hur underbart det ska bli att få träffa dig sedan och även så skrev du något som satte igång tankeverket för framtiden. Jag vet inte om du fattar vad jag menar, för det fattar jag knappt heller när jag läser vad jag just skrev, men jag lämnar det där. Vi får helt enkelt ta det mellan oss istället.

 

Imorgon ska jag köra dottern igen till hennes morgonträning, så ingen sovmorgon för mig inte, utan alarm på vid 3.50. Innan det blir till att sova blir det nog dessutom en hel del Sex And The City-avsnitt. Jag ska allt mysa till det med mina nya doftljus ifrån IKEA.

 

 

Imorgon är det fredag, och det ska jag och Emilia fira med en tripp till IKEA och Target. På kvällen blir det nog lite mys med Emilia och Kristine. Åhh, jag gillar min kommande fredag. Dessutom sade min värdmamma att det enda jag behöver göra imorgon är att köra dottern till en sak som hon ska på på eftermiddagen, så knappt något jobb alls. Bra jobb jag har ibland. Gör ingenting men får lön ändå. Det är helt okej. Haha! Nej, nu ska jag sluta babbla. Trevlig helg!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Ha en förbaskat bra helg, snygging! ILY DC

2010-10-08 @ 09:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0