Onsdagen den 20 oktober 2010

Fantasin är i botten, så jag får ursäkta mig för den dåliga rubriken… Fats, den är ju i och för sig bättre än ingen alls.

 

Morgonen var jobbig, men skön. Trots lite sömn bestämde jag mig för att träna under tiden dottern tränade, och det visade sig vara exakt vad jag behövde. Det var ett tag sedan jag tränade med vikter, så det var riktigt skönt! Om man nu kan kalla det skönt att lyfta lite vikter. Haha! Blev en blandning av kondition och styrka. Jag måste variera mig, annars blir jag uttråkad. Träningen gick riktigt bra, och jag kände mig riktigt duktig efteråt.

 

 

Svettig som bara den satte jag mig i bilen, och dottern kom utspringades med sina skridskor på. Vi har väldigt bråttom när vi ska åka tillbaka hem, eftersom hon har skolan, så hon byter om i bilen på väg hem. Hon brukar även sminka sig i bilen. Snacka om att utnyttja tiden på bästa tänkbara sätt.

 

När vi kom hem hoppade jag in i duschen, körde barnen till skolan, käkade lite frukost, och sedan ut till mig för att slå mig ner på sängen med datorn i mitt knä. Det blev lite facebook och skype. Carro och Emilia (mina två svennar här i L.A.) blev lite chockade när jag berättade hur ofta jag pratar med min familj hemma i Sverige. De undrade vad vi pratade om. Jag kan säga som så här; vi pratar om allt mellan himmel och jord, vad som händer här och vad som händer hemma. Jag vill ju ha uppdatering, och det får jag med. Hade det inte varit för mamma och pappa, hade jag inte klarat detta! Tack!

 

Min värdpappa åkte idag till Italien för att vara där i tio dagar och jobba. Jag var den som såg till att han kom till flygplatsen. Eller för att vara korrekt, det var han som körde dit och det var jag som körde hem. Egentligen kanske man skulle säga att det var jag som såg till att bilen kom hem efteråt.

 

Jag kände mig lite låg, och åkte därför och köpte min första Ben&Jerry's här i USA. Riktigt gott! När jag kom hem ifrån min lilla ”utflykt” till flygplatsen, hamnade jag återigen vid datorn men denna gång hade jag sällskap av glassen (haha) och pappa på skype. Honom får jag inte glömma bort.

 

 

Eftermiddagen har bestått av att läsa min bok, som jag nu är klar med. Ojoj, den fick mig till tårar vid några tillfällen. Stas, jag har läst ”The Last Song” av Nicholas Sparks. Jag har sett filmen, och den är skitbra och jättesöt! Därför ville jag läsa boken. Jag är sådan som person att jag måste se filmen först, och sedan läsa boken, för då har jag redan fått mig en historia som jag bara kan fylla på med information och detaljer. Det jag har från människor som gör det omvända, är att det blir besvikna på att filmen saknar så mycket detaljer ifrån boken. Mitt tips: se filmen först och läs boken sedan.

 

För första gången sedan jag kom hit, och sonen började skolan, behövde han inte göra några läxor idag. Istället blev det att till spela tv-spel för honom. Jag och dottern satt länge och pratade i köket. Jag ser verkligen inte henne som mitt ”värdbarn”, utan hon är mer som en kompis för mig. Däremot en lite yngre kompis.

 

Sedan var det bara att placera sig i bilen för tredje gången idag. Nu var det sonens ishall som var destinationen eftersom det var hockeyträning. Jag återvände hem, och började blogga med en gång. Idag vet jag att det är onsdag, och då är det ju Top Model. Till skillnad från igår, kan jag alltså kolla på Top Model idag. Det trodde jag ju att jag kunde igår, men jag tog ju fel på dagarna…

 

 

Torsdag imorgon, och jag ska köra dottern till ishallen då med eftersom jag inte kommer vara hemma till helgen. På fredag åker jag med Kristine och hennes värdfamilj ner till San Diego. Det ska bli riktigt skoj! Skönt att få komma iväg lite efter en tuff vecka med känslor som åkt berg- och dalbana. Hörs imorgon!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

ILY. DC

2010-10-21 @ 08:22:57
Postat av: Linda

Jag vet vem som vinner den säsongen ;) woho

2010-10-21 @ 09:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0