På tredje dagen uppstånden...

Idag är det tre dagar sedan jag skrev senast här på bloggen, så idag är den dagen som den uppstår. Anledningen till att jag inte har skrivit på hela tre dagar är ju för att jag har hållit till nere i San Diego med Kristine och hennes värdfamilj över helgen. Det var lika trevligt som förra gången. Jag trivs verkligen i deras sällskap. Den här helgen var verkligen inte som den förra, utan jag fick vara med om nya saker. Saker som jag aldrig tidigare varit med om. Jag lovar att ni ska få höra allt om det i senare inlägg, för ni ska få höra om HELA helgen.

 

 

Idag gick jag upp tidigt, eller ja så tidigt var det väl kanske inte om man jämför med de dagarna då jag kör dottern till ishallen, men klockan ringde idag vid sju. Jag var tvungen att sätta på alarmet så pass tidigt för jag behövde få tid till att plugga i morses…! Ja, plugga ni läste rätt. Däremot var det inte något som hade med skola att göra, utan det var körkortsteori. Jag hade min uppskrivning idag, och jag hade bara läst den så kallade handboken (jag skulle mer påstå att det är mer som en broschyr) en gång, och det var för flera veckor sedan. Jag höll hela tiden på att somna när jag läste så tidigt i morses. Jag hade nog hellre behövt sömnen, men jag var bara tvungen att plugga lite.

 

Jag kom till DMV (”körkortskontoret”) strax innan halv tio, och fick då fylla i ett papper, vänta på att få betala, ta kort (kommer se för jävlig ut) och ta tumavtryck. Det enda jag fick betala var 31 $ och i det har jag för mig att det ingår en uppkörning. Det är barnsligt billigt om man jämför med Sverige. Något som också skiljer sig väldigt mycket är svårigheten att ta körkort. Mitt skrivtest bestod av 36 frågor, och man var tvungen att ha minst 30 rätt. Frågorna var lätta, och jag fick 34, så jag var på rätt sida. Wiihooo! Grattis till mig själv. Det som nu återstår är ”bara” att boka själva uppkörningen, och det ska jag försöka göra imorgon. Sedan kommer jag förhoppningsvis ha mitt kaliforniska körkort.

 

 

Efter att jag hade suttit där ett tag, och klarat provet, åkte jag och lämnade tillbaka en film och handlade lite på matbutiken. Därefter kom jag hem och var redo för att ta tag i ett av fyspassen som Linda hade skickat mig. Tack Linda! Det var riktigt bra! Hann även med en spring-/powerwalktur och lite stretchning innan det var dags för sonen att komma hem. Han slutar en timme tidigare på måndagar.

 

 

Idag under tiden han gjorde läxor, vilken han för övrigt inte hade så mycket, satt jag och skrev lite brev. Jag har nämligen fullt upp med att svara på brev. Hela fem stycken! Idag han jag med två, så det är tre kvar, men det gör inte mig något, jag älskar att skriva brev.

 

 

Efter att vi hade ätit en tidig middag, åkte jag och sonen mot ishallen för att han hade en tid där och skulle göra lite olika fyssaker. Jag stannade kvar där under tiden, och passade på att avsluta det ena brevet som jag hade påbörjat hemma.

 

Det tog nästintill två timmar för sonen att bli klar i ishallen. Vi åkte sedan hem, och han pratade på som bara den i bilen. Nu ligger jag på min säng, har precis druckit min tredje kopp te för dagen, och tänkte skriva börja blogga om min helg nere i San Diego. Jag kommer nog inte hinna med allt, men ska i alla fall börja. Det är ju alltid något. Morsning korsning Sverige!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Garttis till Teorikursens ett steg närmre your licens.

2010-10-26 @ 09:46:59
Postat av: Linda

Ja kämpa på!

Vi har bytt lite grejer nu så vi får väl se om du förtjänr att få något nytt :)

2010-10-26 @ 16:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0