Saknad

Saknad är rätta ordet i mina tankar JUST NU. Gissa vad det är jag saknar? Jo, MÖSAMARSCHEN. Jag har bara gått den här marschen en gång, och det var förra året. Herregud vad skoj det var! Jag längtar så tills nästa år när jag kan få gå den igen.

 

För er som inte vet vad Mösamarschen är för något så är det en marsch, det hör man ju i och för sig på namnet, som hålls till ute i skogen. Under tiden som du går ute i skogen med ditt lag är det stationer som ni kan samla poäng på. Den här marschen lockar väldigt mycket folk, i alla olika åldrar, men jag har för mig att man minst måste vara 18 år för att kunna delta. Varför just 18? Jo, för alla super som galningar! Haha! Jag vet inte riktigt hur lång sträcka det är som man traskar, men runt en mil kanske. Trots att det ”bara” är en mil, tar det extremt lång tid att ta sig i mål. Det ska det göra om man gör Mösamarschen på rätt sätt. Jag kan säga så här, man spenderar mer tid på att sitta ner och supa, än vad man gör på att knalla runt.

 

Så här såg mitt lag ut förra året. Jag tycker att bilden talar för sig själv om vad vi föreställer…

 

 

 

Om bara några timmar går startskottet. Jag önskar alla deltagare lycka till med att ta sig i mål, och drick nu inte för lite, utan köööör bara!


 



I'll see you soon then

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Häxmoster

Nu är klockan kvart i 11 och nu drar jag till mösamarschen. Jag ska göra som du säger och köööööra, bil alltså. Ska tänka på dig hela turen. Puss lillhäxan.

2010-10-02 @ 10:50:09
Postat av: nastasja

DU ÄR SAKNAD!

2010-10-02 @ 11:39:01
URL: http://nastasja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0