San Diego – Fredag

Kristine skulle komma och hämta mig någon gång efter tolv på fredagsförmiddagen, så jag hade gott om tid för att hänga vid datorn och packa väskan. Datorn fick mycket tid, däremot inte packningen, utan den gick supersnabbt.

 

Kristine och ena av hennes värdbarn kom och hämtade mig strax efter tolv. Vi åkte då ner till henne och fixade lite att äta. Från början skulle vi egentligen tagit en egen bil ner, men det blev istället så att Kristines värdmammas bror (som också var honom vi hälsade på, tillsammans med hans fru) kom och hämtade oss.

 

Någon gång vid två/tre var vi på väg ner till San Diego. Jag har ingen aning om hur lång tid det tog för oss att komma ner dit, för jag lyckades nämligen somna. Jag sov nog i nästintill en timma. Hur skönt som helst!

 

När vi kommer dit ner, åker jag, Kristine, ena värdbarnet, och dem som vi hälsade på, till en lekplats. Den låg jättefint nere vid vattnet i San Diego. Vi spenderade väl någon timme där nere, för att sedan åka till yacht cluben för de ville ha lite mat. Jag och Kristine skulle inget ha, för vi skulle lite senare fixa i ordning oss för att gå ut och käka.

 

 

Färdigfixade och redo för att möte San Diego Downtown i högklackat, tog vi bilen in till stan för att gå till Ra. Det var en hipp och fräsch sushirestaurang, skitcool! Jag har bara ätit sushi en gång tidigare, och då tyckte jag om det. Då var det sushi ifrån matbutiken. Jag kan säga som så här, Ra var tusen gånger bättre! Fatta då vad bra det var. Haha!

 

Trots att Kristine inte är ett så stort fan av sushi, beställde vi in te olika sorter: en omgång grönsaksrullar, en omgång lax- och avokadorullar samt en omgång med skaldjursrullar. Min favorit var verkligen den med lax och avokado. Åhh, verkligen supergott!

 

 

Efter att vi hade suttit där och haft en grymt bra middag (enligt mitt tycke, Kristine tyckte inte om det), drog vi vidare mot en nattöppen chokladaffär som även hade ett kafé. Kvällen avslutades riktigt fint med en fika/dessert där innan vi drog oss hem, trötta och nöjda.

 

 

Ps. Det var riktigt skoj att fixa i ordning sig ordentligt. Ni vet, smink, hår, snygg klänning och högklackat. Det var ju som sagt ett tag sedan. För att vara exakt, var det den sista lördagen innan jag åkte. Vad jag hade saknat det! Mina höga klackar var med mig hela kvällen, och gud vad underbart det var! Mina älsklingar, dem hade jag allt saknat.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0