San Diego – Söndag

Söndagen i San Diego började väldigt lugnt och skönt. Jag och Kristine gick upp strax efter tio och började fixa i ordning oss. Både fredagen och lördagen var fula av aktiviteter, men det var inte söndagen. Vi visste att vi skulle åka hem någon gång vid två/tre på eftermiddagen så det var bara till att försöka få ut så mycket som möjligt av de sista timmarna i San Diego innan det bar av för hemresa tillbaka till ”verkligheten”. Varför jag kallar det för ”verkligheten” är för att när jag är borta ifrån mitt au pairliv och allt som kretsar kring det, känns det som att jag bara är en turist i USA och får se vad detta land kan bjuda på.

 

Vi fortsatte sedan mot Jamba Juice för att få oss lite frukost. Precis som dagen innan blev det en smoothie och min nya favorit: smoothie/yoghurt toppad med granola och banan. Jag skulle nog kunna äta ihjäl mig på den, för så god är den!

 

 

Med lite frukost i magen fortsatte vi mot ett shoppingcenter inne i Downtown. Tyvärr hade vi inte så mycket tid kvar innan det var dags för att åka tillbaka mot huset igen. Endast en timma. Kristine skulle försöka byta en klänning och jag skulle kolla upp hur mycket ett par speciella UGG’s kostar åt en hemma. Det var våra måsten. Dessvärre gick inte klänningsbytet igenom, men jag fick reda på priset på skorna. Dessutom hann jag med en te, köpa en kräm till ansiktet och Kristine köpte sig ett par mysiga och fina UGG’s.

 

 

Vi var sedan tvungna att dra oss tillbaka mot parkeringshuset för att brumma tillbaka mig huset. Parkeringshuset är hur stort som helst, med massor av våningar. Det är alltså ett ställe som är gjort för att man inte ska hitta bilen igen. Vi drabbades av detta! Vi var redan lite sena, så det gjorde ju verkligen inte saken bättre att vi inte hittade bilen. Vi sprang nog runt där i 20 minuter innan vi till slut hittade den. Lite småstressade, men ändå väldigt lättade, körde vi tillbaka för att sedan kunna åka tillbaka mot L.A.

 

Vi lastade bilen med våra väskor, Kristines ena värdbarn och även värdbarnets morfar. Vi tog en snabblunch på ett jättegott bagelställe innan vi åkte hemåt. Morfarn, som även kallas när Nana, bjöd oss på detta, söt som han är. Bilresan hemåt gick väldigt bra. Det var inte så mycket trafik, så det rullade på bra.

 

Jag blev erbjuden att äta tillsammans med Kristine och hennes värdfamilj på kvällen. En mysig avslutning på helgen tillsammans med dem. Sedan innan Kristine körde hem mig, drog vi till Yogurtland för att få oss lite frozen yoghurt.

 

 

Helgen i San Diego var verkligen precis vad jag behövde! Tack till Kristines värdfamilj och deras släktingar för att jag fick åka med dem och dela denna helg med dem!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0