Skandinavien

Igår kan man verkligen säga att jag hade en skandinavisk dag. Skypade på svenska, chattade på facebook på svenska, umgicks med Emilia, Kristine och Caroline. Dessutom besökte vi vårt älskade IKEA.

 

Det var verkligen på tiden för ett besök på IKEA. Det var alldeles för länge tid sedan vi var där nu, men igår fick vi oss allt en dos av IKEA och Sverige. Jag, Emilia och Kristine åkte i förväg och så skulle vi möta upp Caroline där lite senare.

 

Vi försökte låtsas så gott bra som det bara gick att vi bodde där. Kristine och Emilia gjorde sig hemmastadgade i soffan. Jag fixade håret i mitt favoritbadrum. Vi alla tre umgicks och lagade mat i vårt framtida kök. Ja, det skulle kännas som att vara hemma i sin egna lilla lägenhet helt enkelt. Jag längtar verkligen sjukt mycket tills jag ska flytta hemifrån och jag får åka till IKEA och handla saker till mitt egna place. Det kommer bli grymt! IKEA har snygga och billiga saker. Kan det bli så mycket bättre? NEPP!

 

 

 

 

 

Efter att vi var klara på IKEA drog vi oss bort till Jamba Juice för en smoothie. Innan vi åkte hem passade vi även att dra in till Target för en ”snabbis”. Jag hade tidigare aldrig varit inne i den megastora affär. De har allt där mellan himmel och jord. Det är som EKO-hallen i Borås, fast tusen gånger mer och tusen gånger mer saker att välja på.

 

Vi orkade bara kika runt en liten stund, för sedan blev det dags för lite mat. Efter lite prat om vad vi ville ha för mat, och vart vi skulle äta, hamnade vi på Cheesecake Factory nere i Redondo Beach. Min och Emilias sallader var hur stora som helst! Jag har aldrig sett på maken. Anledningen till varför det blev restaurang nere i Redondo Beach var för att Kristine hade hört att de hade spelat in för någon ny Disneyrulle, där självaste Zac Efron skulle vara med, så vi ville ju absolut ta en sväng utmed piren. Tyvärr såg vi ingen, däremot såg vi kaféet där gänget i OC håller hus. Piren i Redondo Beach är även piren där de har spelat in flertalet scener. Det är även platsen där Sandys ex-flickväns pappa dör. Detta hade jag ingen aning om, men när Kristine väl berättade det kändes det inte så konstigt för man kände igen såg så väl.

 

 

Kvällen slutades med en film hos mig. Ingen mindre än Pearl Harbor. Däremot bliev det inte så mycket film för hälften av gänget (mig och Emilia). Vi hade ju som sagt lite sömn att ta igen från natten innan, så vi sov istället för att kolla på film. Däremot kollade vi inte klart, utan stoppade filmen mitt i för alla var för trötta. Efter att brudarna hade åkt hem slängde jag upp bilderna på facebook och sedan på med två avsnitt ur Sex And The City, en klassiker. Sedan var det bara att nana…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0