Söndagsångest? Nej, det skulle jag väl inte påstå.

Hemma i Sverige drabbades jag jämt av den så kallade söndagsångesten. Ni vet den ångesten då man känner ”Nej, jag vill inte att det ska vara måndag imorgon! Då är det ju skola/jobb!”. Ibland kan det till och med vara så att man redan känner den komma krypandes på lördagen. Här däremot, i USA, känner jag inte av den. Det är nog för att min vardag inte är ett dugg lik vad den var tidigare. Jag går varken i skolan längre, eller jobbar heldagar på Team Sportia, så någon söndagsångest känner jag inte. Inte än i alla fall.

 

Även natten som var mellan igår och idag var ganska dålig om man ser till antalet timmars sömn. Det fanns anledning till det, men det är inget att oroa sig för. Klockan var nog strax efter tre när jag till slut somnade, helt utmattad. Trots att jag somnade så pass sent, vaknade jag strax efter halv nio och kunde inte somna om, så jag satte på datorn och spenderade lite tid med att prata med vissa hemifrån. Det kan ju vare det bästa, speciellt när man får uppdatering om vad som händer hemma. Tack Barret! Haha!

 

 

Söndag innebär Luciaträning för mig, Emilia och Carro, och även ett gäng andra svenskar. Idag var det övning mellan 12-14 och det var jag som skulle vara ”taxi” för dagen. Jag hoppade in i duschen och fräschade till mig lite, vilket var välbehövligt med tanke på att jag hade gått och lagt mig utan att borsta tänderna eller tvätta bort sminket, så det var riktigt skönt! Jag styrde sedan bilen mot Emilias hus för att plocka upp henne och Carro, och sedan plockade vi upp Rebecka vid en busshållplats. Efter det var det dags för bilen att ta oss, tillsammans med min hjälp, till Marits hus för att sjunga lite svenska julsånger.

 

Luciaövningen gick väldigt bra. Lina och Marit, de två som håller i det, är väldigt duktiga och pedagogiska så det är väldigt lätt när de tar kommandot och vägleder en. Det är vad jag tycker i alla fall, eftersom jag inte är så insatt i det här med sång, utan jag sjunger bara. Haha! Jag tror att när vi får till låtarna så kommer detta bli hur bra som helst! Idag var dessutom Madde med, en tjej som jag träffade på au pairskolan. Det är grymt skoj att hon också ska vara med nu!

 

 

När vi hade sjungit klart, satt vi kvar ett tag och bara pratade med Marit. Det är hur roligt som helst att vara hos henne. Tänk om man hade jobbat som au pair där… Det hade vart top notch! Vi kände däremot inte att vi skulle ta upp allt för mycket av hennes söndag, så jag, Emilia, Carro, Madde och Rebecka fortsatte mot ett ställe så Rebecka kunde köpa sin apelsinjuice och sin donut som hon hade tjatat så om. Vissa av tjejerna var hungriga så nästa anhalt var Donken.

 

Efter att ha pratat i ett, sade vi bye bye till Madde och körde hemåt. Jag slöptte av Carro och Rebecka på busshållsplatsen och sedan även Emilia hemma hos henne. Riktigt trött kom jag hem och satte mig vid datorn. Jag hade egentligen bara velat lägga mig ner och sova, eller kanske kolla på en film, men jag hade planer med Emilia och Kristine att träffas på T.G.I. Friday’s för lite käk. Ibland måste man vara stark och möta allmänheten. I detta fall var det ju väldigt jobbigt, eftersom vi skulle äta på restaurang. Ojoj, jobbig ansträngning alltså! Haha!

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0