Starbucks

För första gången i USA har jag tagit med mig min älskade dator till Starbucks. Det kan vara lite skönt med en förändring när det kommer till datoranvändandet. Inte bara sitta inne på mitt rum, utan även komma ut bland det offentliga. Däremot var det inte tänkt att jag skulle åkt till Starbucks. Först hade jag faktiskt tänkt städa mitt rum, men det struntade jag i. Sedan hade jag tänkt åka till IKEA, bara för att spendera lite tid, men så blev det heller inte, utan det blev Starbucks.

 

Bild från Huntington Beach


Igår kväll när jag skulle använda internet funkade det inte. Jag trodde att det kanske bara var rent tillfälligt, men det visade det sig tydligen att det inte var. För i morses när jag skulle använde internet, så funkade det heller inte. Jag gick in i huset för att se om familjedatorn fungerade, men det gjorde den inte. Så det är något med internetanslutningen. Det kan vara så att det dåliga vädret igår kanske påverkade det. Det blåste och regnade riktigt bra. Jag vaknade faktiskt till och med i natt av att det spöregnade…! Jag fick världens chock! Jag trodde inte att det var sant! Ofta det finns sådant väder här i L.A?! För ett ögonblick kändes det som om jag var tillbaka i Sverige med det ”burriga” höstvädret, men så var det inte riktigt. Däremot hade jag kontakt med Sverige. Först Skype med pappa, och sedan Skype med underbara och härliga Malin. WOW bruden, du gjorde min dag! Det var så underbart skoj att prata med dig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, eller berätta, för det känns fortfarande så overkligt att prata med dig. Förhoppningsvis så kommer jag väl börja vänja mig (blink, blink).

 

Kärlek


Jag vet inte riktigt vad som kommer hända under dagen. Jag funderar på att köra ett yogapass ikväll kanske efter att jag har skjutsat sonen till träningen. Jag hittade nämligen en träningsvideo hemma i föräldrarnas sovrum, så man kanske skulle testa det. Jag har ju inte tränat än, och det är min dagliga sysselsättning. Kan ju kanske vara lite roligt med något annat än en powerwalk eller en springtur. Vi får väl se helt enkelt vart den här dagen slutar…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0