T.G.I. Friday

Nej, jag tänker inte på restaurangen, utan mer på just vad det står för: ”Thank God It’s Friday”. Det är underbart skönt! Morgonen började jag med en skön och jobbig springtur. När jag kom tillbaka var det dags för lite stretch och dusch innan Emilia skulle komma hit.

 

Strax efter tio kom hon hit för att vi skulle dra oss till shoppingcentret Del Amo som inte ligger så långt här ifrån. För en gångs skull var jag på jakt efter något, nämligen Converse och strumpbyxor. Jag kom inte hem mes strumpbyxor, men däremot har jag nu gjort mitt livs första inköp av Converse…! Jag vet inte hur länge, eller kanske snarare hur många år, jag har gått och tänkt ”En dag ska jag allt köpa mig ett par”. Det har aldrig blivit av, men nu lever jag ju trots allt i Conversens hemland så då är jag ju tvungen att köpa mig ett par, och det gjorde jag ju med. Jag kom även hem med ett linne ifrån H&M där en del av pengarna går till en organisation som jobbar emot droger, en kopp till mitt tedrickande och en fin filt som jag kan ha när jag vill ha det lite mysigt.

 

Mitt första par (barnskor)



H&M



Bilarfan? Nej då...


Både jag och Emilia var hur trötta som helst, så vi avslutade Del Amo med en panini och en kopp te för mig och en kopp te varm choklad för Emilia på självaste Starbucks. Jag älskar Starbucks, och det går faktiskt att göra det trots att man inte dricker kaffe. Haha!

 

Jag har nu nästan suttit i två timmar och bloggat alla texter, så nu återstår det bara att lägga upp dem på bloggen tillsammans med lite bilder. Dottern skulle nog på fotboll direkt efter skolan, så det är nog bara sonen som kommer hem idag direkt efter skolan. Ikväll blir det nog att hänga lite till med Emilia. Jag kan inte få nog av henne! Vi ville båda göra något utanför våra hus, så jag förslog att jag skulle ta med mig mina pärlor, pärlplattor och min kortlek och så myser vi till det på Starbucks. Emilia skrattade åt mig, men jag tror att hon nappade på det lite i alla fall. Vi får väl helt enkelt se vart den här kvällen slutar. Det får inte bli så sent idag, för jag ska köra dottern tidigt till hennes träning imorgon. Imorgon eftermiddag/kväll ska jag kanske iväg på lite äventyr upp till Santa Barbara med Carro och hennes Sverigebesök. Jag hoppas det blir av, för det vore hur coolt som helst!

 

 

När jag kom hem såg jag att jag hade fått ett brev ifrån farmor, så det ska jag allt läsa nu!

Tack farmor! Jag älskar dig!



I'll see you soon then

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra älskling! Converse behöver varenda vettig människa!



Men dom 'r inte bra för fötterna...



PUSS

2010-10-31 @ 08:24:41
Postat av: Barret

Åh herre vilket snyggt linne :) hoppas jag hittar det i sverige! :) <3

2010-10-31 @ 14:53:25
Postat av: DC

Du har haft många barnskor, jag har köpt de flesta av dem till dig.

2010-11-05 @ 17:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0