Uppe med tuppen!

Klockan börjar nu närma sig halv nio här på morgonen hos mig, och jag har redan varit uppe i lite mer än fyra och en halv timma. Galet va? Haha! Jag var med andra ord uppe innan tuppen.

 

 

I morses, eller ska jag säga i natt eftersom alarmet stod på 3.50, var det helknasigt att vakna. Det var som att jag inte fattade att jag var tvungen att gå upp, jag fattade inte vad som hände. Jag var hur trött som helst, lika så dottern. Vi hoppade in i bilen och körde mot ishallen. Vi kommer alltid dit kanske tio minuter innan hennes träning börjar, så då sitter vi kvar i bilen och bara tar det lite lugnt, eller till och med sover ibland. Jag tror att jag lyckades somna på de få minuterarna idag.

 

Jag var inte alls taggad på att träna, utan det hade vart tusen gånger skönare att ligga kvar i bilen och sova under tiden, men nej då! Jag skulle träna! Det hade jag bestämt mig för. Självklart gjorde jag det, så 4.50 gick rullbandet igång på gymmet i ishallen. Jag tränade på som bara den. Idag experimenterade jag med några nya övningar. Det är ju bara fantasin som sätter gränser. Det gick bra idag på gymmet med, så nu känns det allt skönt i kroppen.

 

 

Vi körde sedan tillbaka hem, och jag hoppade in i duschen för en snabbis innan jag skjutsade barnen till skolan. Utmed vägen till skolan, låg det en död katt vid sidan. Jättehemskt! Nu sitter jag här med lite frukost och en kopp te. Underbart! Jag får se lite vad som händer idag. Det blir till att hålla sig hemma i alla fall, för det är något fel med bilen. Det är ju fantasin som sätter gränserna här med på vad jag ska hitta på idag. Kanske en film, datorn, läsa min nya bok (Män som hatar kvinnor på engelska), en skön powerwalk med musik i öronen… Ja, vi får se helt enkelt. Nu ska jag fortsätta att smaska på min underbart goda frukost.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Dc

Smaklig måltid.

2010-10-21 @ 18:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0