Yoga at 24 Hour Fitness

 

Åhh, så skönt det var med yoga idag. Jag var på mitt första pass idag på ett gym här i närheten som heter 24 Hour Fitness. Till skillnad från gymmet i ishallen, där det bara finns maskiner att träna på, så har detta även pass man kan gå på. 24 Hour Fitness har ständigt ett erbjudande att man kan testa på deras gym helt gratis i sju dagar. Det enda du behöver göra är att anmäla dig på deras hemsida, och skriva ut den bekräftelsen som du får skickad till din e-mail. Hur lätt som helst!

 

 

Igår kväll när jag hade kommit hem ifrån T.G.I. Friday’s anmälde jag mig till deras sjudagarserbjudande för att testa på det. Jag tror att jag kommer skaffa ett medlemskap där, men man kan ju alltid testa på det ändå. Gratis är gott! När jag kom dit fick jag fylla i ett tillfälligt medlemskap och så fick jag även lite information om deras specialerbjudande som de har nu fram tills på onsdag. Medlemsavgiften är lite billigare än vad den brukar vara, så antagligen så kommer jag nog anmäla mig på onsdag för det är ett bra gym. De har ett ganska så stort utbud på pass, och de har massvis med olika maskiner. Dessutom har de en pool så man kan simma. Visst låter det som ett gym för mig? Det tycker jag i alla fall. Vem vet, man kanske kan hitta någon snygging som kan vissa en några bra övningar…

 

Själva yogapasset var riktigt skönt. Jag trodde att det skulle bli ganska så svårt att hänga med eftersom man byter positioner rätt så ofta, och instruktionerna är på engelska, men det gick riktigt bra. Jag är faktiskt lite småstolt över mig själv! Hihi! Åldern på deltagarna var ganska spridd. Jag skulle nog påpeka att jag var den yngsta, och de äldsta var nog 60+. Det som är så bra med yoga är att man kan bestämma själv vilken nivå man vill hålla sig på. Tro det eller ej, men ett yogapass kan vara riktigt jobbigt om man lägger sig på den nivån. Hon som höll i passet sa att det syntes att jag hade gjort yoga förut. Detta tar jag som en komplimang. Jag gillar yoga, och dagens pass var definitivt inte sista gången. Jag ska kanske tillbaka dit redan imorgon för ett nytt pass. Imorgon var det tydligen ett lite mer fysiskt krävande pass, men det bangar ju inte jag för.

 

Kalla mig tönt om ni vill, men efter ett yogapass känner jag mig som en ny människa. Jag har så mycket mer energi än vad jag har när jag börjar passet. Underbar känsla! Fulltankad med energi åkte jag till matbutiken för att handla lite, och sedan hem igen.

 

 

Det är ganska mycket tankar som har snurrat i mitt huvud de senaste dagarna, därför var det extra skönt att börja morgonen med en powerwalk så att jag kunde rensa skallen lite. Varje gång jag springer eller går nere på tracken (spåret) möter jag andra människor som är ute och motionerar med. Idag, till exempel, mötte jag en man som var ute och gick med sin hund. Han slängde ur sig kommentaren: ”When you are walking in that direction, it looks like the sun is playing through your hair.”. Gulligt va? Man hörde verkligen på hans accent att han inte var här ifrån, utan han var nog ifrån Irland, Skottland eller något sådant. Jag är verkligen dålig på att höra vart människor kommer ifrån, men hans accent var som hans i filmen Brudens Bästa Man om det hjälper er att förstå vilken jag menar.

 

Sköna träningspass där man kan rensa huvudet på tankar, underbart skönt!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Solstrålar behöver inte göra slingor DC

2010-10-12 @ 09:00:01
Postat av: Odinagnes

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2011-05-18 @ 10:51:05
URL: http://odinagnes.unitblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0