16 september - en betydelsefull dag

 

Som vanligt sitter jag här med en kopp te och hos mig är det fortfarande den 16 september. Just den här dagen är väldigt speciell på många sätt och vis. Varför ska jag berätta nu:

 


Idag är det exakt en månad sedan jag flyttade till USA. Det var ju den 16 augusti som mitt flyg från Landvetter lyfte för att ta mig till andra sidan Atlanten och till New York. Där var jag i fem dagar på en förberedelsekurs innan jag förflyttade mig till L.A. Tiden sedan den måndagen den 16 augusti, för en månad sedan, har gått väldigt fort. Visst har det varit dagar då jag har tyckt att tiden har gått väldigt långsamt och jag har varit uttråkad, men i regel tycker jag att dagarna har sprungit förbi. När jag tänker tillbaka på vad jag har gjort den här månaden så vet jag knappt vad jag har gjort. På ett sätt känns det som att jag har gjort hur mycket saker som helst för tiden har gått så fort, medan det på ett annat sätt känns som att jag inte alls har gjort så mycket. De riktigt ”stora” sakerna och händelserna jag har fått vara med om har varit IKEA, Disneyland, Huntington Beach, baseball och San Diego. Det är svårt att välja en favorit av just de sakerna, men bäst har nog ändå så Disneyland, baseball och San Diego varit. Ja, den här månaden har gått väldigt fort. Flera av de au pairer jag har pratat med säger att tiden bara går fortare och fortare, så undra egentligen hur fort nästa månad kommer gå…? One month done, eleven more to go!

 

 

 

 

 

 

Idag är det också exakt tre månader kvar tills jag får finfint besök från Sverige. Den 16 december ska jag befinna mig på LAX och hämta upp mina två kusinvitaminer Hannah och Amanda. WIIHOOOO! Brudar, jag längtar ihjäl mig tills den dagen kommer! Kan knappt vänta! När jag känner att det är lite jobbigt och tungt, tänker jag bara på att ni ska komma till mig och då känns det genast lite lättare. Jul i L.A. med er kommer bli grymt!

 

 

 

Idag är det dessutom exakt fem månader kvar tills min efterlängtade födelsedag. Då fyller jag 20 bast! Det är den födelsedagen som jag har sett fram emot mest, tillsammans med 18årsdagen, och så kommer jag inte kunna utnyttja min ålder på rätt sätt. I USA är det ju 21 på alkohol, vilket inte är okej! Vad är det för land jag har kommit till? Folk får köra bil när det är 16, men inte dricka förens dem fyller 21. Det är nog dags att jag tar mig ett snack med Barack Obama tror jag. Hade jag varit hemma vid den här tidpunkten, den 16 februari, hade jag stått och hängt på Systembolagets dörrar innan öppning och firat med en hejdundrandes fest på kvällen. Tyvärr kommer detta inte bli verklighet eftersom jag varken har planer på att avsluta min tid i USA till dess eller åka hem på besök. Det blir väl istället till att gå ut och käka en bit god mat och kanske hitta på något mer. Den som lever får se. Vi får helt enkelt ta igen det sedan när jag kommer hem. Då jäklar säger jag bara!

Nu kommer vi till den mest aktuella händelsen för just den 16 september. Idag fyller en av mina bästa killkompisar år, nämligen Simon Sörlin! GRATTIS! Jag lärde känna Simon när jag skulle börja i sjuan. I de tre nästkommande åren skulle vi gå i samma klass. Simon, du är en oerhört skön prick! Det går att prata med dig om allt möjligt på denna jord. Du är en bra lyssnare och kommer med bra råd om jag behöver det. Jag känner förtroende för dig, för jag vet att du inte sprider vidare det som jag har sagt till dig om jag har bett dig om att det ska stanna mellan oss. Eller, jag hoppas det i alla fall… (Haha) Tänk bara på alla film- och spelkvällar vi har haft genom dessa år. Vi har nog betat av en och en annan film tror jag. Vi får heller inte glömma bort all bakning. Vi hade ju kunnat driva ett kafé eller gett ut en kakbok. Jag måste bara berätta en sak för er där hemma som tycker att jag är nyttig och hälsosam när det kommer till mat och träning – Simon är tusen gånger värre! Han får mig att framstå som oerhört ohälsosam! Haha! Simon, jag hoppas att din dag har varit kanon och att du har fått grymma presenter! Vem vet, det kanske till och med har blivit en och en annan tårtbit för dig…? Det tvivlar jag däremot på. Grattis! Jag ser nu fram emot att få komma på din 20årsfest nästa år. För du får bannemej vänta med att ha den tills jag är hemma. Capish?

 

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0