Åhh, det är så synd om mig…

Nja, riktigt så farligt är det väl inte med mig om jag ska vara ärlig. Jag är ”bara” lite förkyld, men idag har jag velat vara lite svag och ynklig. Så idag har det bara varit en slappardag där jag nästintill inte har gjort något speciellt.

 

Jag började morgonen med att spendera tid med min älskade vän Dator. Vi spenderar ganska mycket tid tillsammans nu för tiden. Jag känner mig inte så ensam när vi är i närheten av varandra. Chattade med lite folk hemifrån vilket var lika skoj och trevligt som vanligt! Det är extra skoj när man snackar med de som man inte har pratat med på ett tag.

 

Efter en jobbig natt ville jag göra något för min egen skull, därför tog jag bilen upp till Blockbuster (stället där man hyr film) för att hyra Sex And The City 2. Som ni säkert redan har förstått så är det något speciellt mellan mig och just Sex And The City. Vi förstår varandra. Däremot visade det sig tyvärr att filmen inte har kommit ut på hyrfilm än, utan jag får vänta i en månad till.

 

Jag hade verkligen ställt in mig på att jag skulle se den filmen, och ingen annan, så därför åkte jag hem filmlös. Jag valde en hemma istället. Ingen mindre än King Arthur. Den handlar om den store Arthur som stred för sitt folk under tiden då det Romerska Riket fanns. Det var väldigt länge sedan jag såg den, men herregud vad bra den är! Många har nog någon form av favoritgenrer när det kommer till filmer, men jag tror nog inte att jag är inne på bara en utan jag älskar massor med olika filmer. Fast alla mina filmer som jag tycker om har något gemensamt, de är skitbra och säger mig något.

 

 

 

Vad är det då som gör att King Arthur är så bra? Jo ni, det finns flera anledningar till det. Jag är helt fascinerad av hur de har fått ihop den filmen. Det är hur många statister som helst. Tänk då på alla kläder som måste tillverkas. Tänk på alla som jobbar för att få ihop filmen. Miljön som King Arthur utspelar sig i är helt underbar! Så himla vacker! Jag sitter på helspänn genom hela filmen. Jag blir helt tagen av hur människor lägger ner hela sin själv och offrar sitt liv för sitt folk. Tänk bara på vilket mod det måste krävas för att springa rakt emot an annan armé och man är väl medveten om att man kanske inte kommer komma ifrån striden levande. Det finns ingen tid till att vara rädd, för då kommer man definitivt inte överleva. Borde de inte varit livrädda för att dö? Tänk på alla de hade hemma, sin familj. Så jag passar på att skicka en tanke till de som offrar sitt liv för någon annan. Om det görs på ett ”vettigt” sätt vill säga.

 

King Arthur handlar hela tiden om att man inte ska svika sitt folk. Man ska inte lämna någon efter, utan kämpa för varenda en. Det är också en väldigt stark brödrakärlek mellan de som strider. Never leave a man behind.

 

Ytterligare en sak som gör King Arthur till en toppenfilm är musiken. Jag är kär i musiken! Den är oerhört vacker och tar verkligen filmen till nästa nivå. Första gången jag såg filmen visste jag direkt att det var till den filmen som mitt nästa konståkningsprogram skulle åkas till. De senaste åren var det jag som kom med förslag till min tränare vilken musik jag ville åka till. Hon godkände King Arthur direkt. Min mamma sydde en grymt snygg klänning till det programmet. För övrigt så är det hon som har sytt mina klänningar/dräkter genom de åren som jag har åkt. Mamma är riktigt duktig! Tack! Däremot har mamma sagt några gånger att vi kan ju faktiskt sälja klänningarna/dräkterna och tjäna lite pengar, men det har jag sagt NEJ till. Aldrig i livet! De är så fina, så de vill jag ha kvar. Så det så!

 

 

Några favoritcitat ur King Arthur:

 

”There is no worse death than the end of hope.”

 

“What tomorrow brings, we cannot know.”

 

“There will always be a battlefield.”

 

“Seize the freedom you have earned and live it for both of us.”

 

“I now know that all blood I have shed, all the lives I have taken, have lead me to this moment.”

 

“Without faith, without belief in something, what are we?”

 

Mitt i filmen tog jag en liten paus och åkte och handlade lite varor I matbutiken. Återvände hem och såg klart på filmen. Kort därefter kom sonen hem. Idag behövde jag inte hjälpa till så mycket med läxorna, utan han skötte det mesta själv. Jag fanns mest där som ett stöd. Det jag hjälpte till mest med var Language Arts. Det är som vårt ämne svenska, det vill säga grammatik och sådana saker på vårt modersmål. Jag fixade lite mat, och sedan skjutsade jag sonen till hans träning. Återvände hem, fast jag gjorde ett litet snabbstopp på glassbutiken Cold Stone för jag behövde kyla ner min onda hals, och umgicks med dottern och min värdmamma lite innan jag gick ut till mig.

 

Nu är klockan snart halv elva här på kvällen och jag ska nog försöka sova snart. Jag skulle egentligen kört dottern till hennes träning nu i morses, men jag bytte dag så jag ska göra det imorgon bitti. Så det kanske vore bra att få några timmars sömn innan klockan ringer vid 3.50…! Imorgon kommer jag inte träna. Det känner jag redan nu. Ska bli lite friskare först. Hoppas det sker snart, för jag känner redan att träningsabstinensen stiger för varje timme och det är väl bra?

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Sov Gott så går förkylningen över snabbare. DC

2010-09-23 @ 08:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0