Bra dag!

Idag har det varit en bra dag. Mer sådana dagar till Nana! Tänk om alla dagar kunde vara så här under tiden jag är här, då skulle det ju inte vara några som helst tvivel på varför jag är här.

 

Började dagen med vad jag trodde skulle bli en skön och bortkopplande powerwalk, men det blev istället så att tankarna snurrade ännu mer. När jag kom tillbaka blev det lite styrkeövningar och stretching framför Sex And The City-boxen som jag köpte i våras. Jag har aldrig sett serien, utan bara den första filmen, så det är skitskoj att se hur allt en gång började. Så om jag är uttråkad och inte kommer på något att göra så är det bara at slänga på ett avsnitt så är det fint, i alla fall för ett tag.

 

Efter det kom en svensk tjej som heter Emilia hit till huset. Hon kom hit nu i fredags, så hon är precis som mig väldigt ny, till och med ännu nyare. Eftersom solen sken rörde vi oss ner mot stranden i Redondo Beach, men precis som igår så var det molnigt, blåsigt och kallt där nere så vi hamnade på ett fik istället. Vi satt nog där i nästan två timmar och pratade om allt möjligt. Det är så skönt att kunna rensa sina tankar med någon som är med om liknande saker som en själv. Dessutom var det extra skönt att kunna prata svenska. Jag vill ju inte glömma bort mitt kära språk… Haha! Den enda svenska jag har pratat hittills (förutom idag då med Emilia) är när jag har pratat på Skype, men det är ju i och för sig bara bra. På så sätt kommer jag ju bli bättre på engelskan. Jag hoppas på det i alla fall.

 

När vi hade fikat klart åkte hon med mig till matbutiken för jag hade fått i ”uppdrag” att handla lite åt familjen. Det var ganska många varor så vi tog en kundvagn, och det knasigaste var att någon snodde den inne i butiken…! Vem snor en kundvagn när man kan gå och hämta en egen bara en liten bit bort?! Tydligen någon lat jädra amerikanare! Jag hade ställt ifrån mig vagnen för jag skulle plocka på mig lite äpplen. Sedan när jag skulle plocka i dem i vagnen så var den borta! Det var faktiskt lite skoj! Vi fattade ingenting men det var ju bara att hämta en ny. Efter det åkte vi hem till mig och sedan var hon tvungen att åka hem för hon skulle hämta upp barnen i skolan och jag skulle hämta upp sonen idag. Emilia var en grymt go tjej så vi ska nog ses imorgon med som det ser ut nu. Kul att ha något att göra på dagarna!

 

Eftermiddagen och kvällen bestod av att hjälpa sonen med läxor, fixa lite mat och sen hjälpa killen lite igen. Jag har bland annat fått plugga lite matte och olika muskler idag. Jag kanske kommer kunna massor med saker när jag kommer hem. Eller så mycket nytt är det väl kanske inte, men lite uppfräschning kan behövas. Fast det är ju i och för sig på engelska så det är ganska nytt ändå. Det känns lite konstigt att den tiden är förbi då man gjorde läxor när man kom hem från skolan. Knasigt nog så var det lite småmysigt, vilket jag har väldigt svårt att förstå, men man styr ju inte över sina känslor.

 

Hoppas att morgondagen blir lika bra som idag. En springtur, träffa Emilia, läxor och sen ett möte med min kontaktperson (kallas LCC – Local Childcare Coordinator) och min värdfamilj. Det är väl så dagen ser ut. Nu säger jag god natt på er, och god morgon! Have a good one!

 

 

Pratstund med Emilia på ett jättemysigt fik i Redondo Beach

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0