Dagens

Jag tänkte att jag skulle vara lite fyndig och göra en ”dagens”. Normalt sätt brukar väl bloggare visa vad de har på sig, men dagens för mig får bli till att berätta om min dag.

 

Som jag nämnde i morgonens inlägg så sov jag ungefär nio timmar i natt, men jag kan ju inte på stå att jag såg pigg ut när jag vaknade. Haha! Jag drog mig sedan bort mot dotterns skola för att plocka upp henne så att vi kunde dra vidare till ishallen och åka lite skridskor.

 

 

Herregud vad skoj det var att åka skridskor! Jag har inte stått på skridskor sedan i början på april, vilket är ungefär fem och en halv månad sedan. Nästan en evighet sedan! Det kändes också att det var länge sedan jag åkte. Det kändes när jag hoppade, men det kändes extra mycket när jag gjorde piruetter. Jag blev yr på en gång! Dessutom är mina skenor otroligt oslipade så det går knappt att åka, men bortsett från det så var det underbart att glida runt på isen. Jag åkte mest bara runt och ”kände” på isen. Jag och dottern hade gott om utrymme på isen. Det var bara vi två och så en till tjej. Den här andra tjejen var riktigt grym! Hon gjorde tripplar! För er som inte är så insatta i konståkningsvärlden så innebär det att hon hoppar upp i luften, snurrar tre varv, och sedan ner igen för att landa. Jag kände mig kass i hennes närhet, men det var skitcoolt att se! Jag längtar tills nästa gång jag får åka mer skridskor! Jag blir så himla glad av det på något sätt. Det är verkligen något som ligger mig varmt om hjärtat. Så jag är glad att jag inte behövde lämna det bakom mig när jag flyttade hit till L.A, utan att jag kunde fortsätta åka.

 

Sol, altan, ensam hemma, bikini, musik, jordgubbar...


Efter att vi var klara i ishallen skjutsade jag tillbaka dottern till skolan och åkte sedan hem igen. Fixade lite lunch och sedan lade jag mig ute på altanen i solen och stekt en stund. Det var riktigt skönt med tanke på att jag inte har hunnit solat så mycket. Därefter trotsade jag solen och gick in på mitt rum till min nya vän datorn. Spenderade lite tid med att prata med folk hemifrån och sedan kom barnen hem. Vi gjorde lite läxor och fixade mat. Däremot tog det väldigt lång tid för köttfärslimpan att bli klar, så vi fick slänga i oss maten på 15 minuter för sonen hade en privatträning med en hockeytränare. Vi lämnade huset några minuter sena och stressade för att hämta upp tränaren hemma hos honom. Han var ganska ung, kanske 25 eller något sådant, och väldigt trevlig. Jag satt i ishallen och väntade under tiden sonen och tränaren var på isen. Därefter blev det till att köra hem tränaren och åka hem. Kvällen har spenderats vid datorn med lite bloggande och prat med härliga människor. Jag skulle egentligen skypat med min Malin ikväll men det funkade tyvärr inte så det får bli en annan gång.

 

Nu ska jag slänga på ett avsnitt med de underbara Sex and the City-brudarna och sedan hoppas jag på att få en härlig sömn. Imorgon är det fredag och det innebär lön! Gött! Vi får väl se vad som händer imorgon. Kanske bio på kvällen. Ha en fortsatt bra dag!

I'll see you soon then

Kommentarer
Postat av: Linda

Mmmm, jag älskar att se dig i skrillor!

Bra att du håller igång, jag hade en tanke på att du och jag kanske skulle börja elisatsa till nästa säsong nämligen, då är det ju bra om du inte är helrostig :)

2010-09-17 @ 09:29:16
Postat av: Bengt Nilsson

Hur visste de att du skulle komma till just den ishallen, jag tänker på den blågula ovanför dig. DC

2010-09-17 @ 15:02:23
Postat av: nana

Linda, vet du vad jag tycker att vi gör... Köööör bara! ;)



Pappa, självklart hade jag gjort en hel del sökningar och kollat upp vart jag skulle passa in bäst. ;)

2010-09-17 @ 18:53:40
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0