De sista 30

Ja, nu är det bara 30 minuter kvar innan barnen kommer hem ifrån skolan. 30 sköna och lugna sådana. Jag har precis fixat lite lunch så det blir väl till att äta den och sitta lite vida datorn innan de kommer hem.

 

 

Träningen var hus skön som helst! Tog en lång och härlig powerwalk utmed stranden nere i Redondo Beach som även idag avslutades med lite hopp i trappan. Jag hade fortfarande inte fått nog av träningen när jag kom hem utan fortsatte med ett styrketräningsprogram för hela kroppen där du bara använder din egen kropp som motstånd, det vill säga inga andra redskap än dig själv. Jag gillar sådana övningar mer än att stå på ett gym och lyfta vikter. Träningspasset avslutades med en skön och avslappnande stretchning.

 

Nu är jag nyduschad och fräsch, fräsch var något som jag verkligen inte var innan, så nu blir det lunch. Vi får väl se vad eftermiddagen och kvällen bjuder på. Hoppas att det kanske kan bli den första filmen i Stieg Larsson-serien, fast på engelska då förstås. Dottern håller på och läser de böckerna, och när jag berättade att dem fanns på film ville hon verkligen se dem. Böckerna hade jag också tänkt läsa, för de ska tydligen vara ännu bättre, så det får jag ta tag senare. Så hoppas, hoppas, hoppas att de inte har så mycket läxor och att de fortfarande vill se den första. Stieg Larssonfilmerna är nog det bästa som har gjorts i filmväg i Sverige. Alla håller säkerligen inte med om det, men det är vad jag tycker. Tillsammans med alla söta barnfilmer som vi också har. De får man inte glömma bort.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0