Ett gott skratt förlänger livet

Jag måste bara säga detta, jag kan inte sluta skratta när jag tänker på min värdpappas ”blommor-och-bin-snack” med mig. Haha! Då när han pratade med mig var det väl inte så jätteskoj, utan jag tänkte mest ”Vad tusan vill han med detta”. Nu när det har gått några dagar blir det bara mer och mer roligt. På ett sätt var det väldigt knasigt, men på ett sätt var det ju faktiskt till och med lite gulligt av honom. Det visar ju på att han bryr sig om mig, och det känns ju tryggt.

 

Igår när jag och sonen kom hem ifrån hans privatlektion (hockey) frågade min värdpappa mig lite om hur träningen hade varit och hur sonen hade skött sig. Han frågade mig också om hur jag tyckte att coachen verkade. Dessutom kunde han inte låta blir att fråga: ”Tror du att han gillade dig”… Haha! Ojoj, dessa amerikanare alltså! Eller det kanske bara är min värdfamilj. Så fort det är något med någon av det manliga könet inblandad så blir de lite halvspeedade och tror att det finns en dejtmöjlighet. Jag frågade vad sonen trodde om det, han svarade bara ”Jag vet inte”. Däremot sa min värdmamma ”Jo, men det tror jag. Han tyckte säkert du var skitsöt och tänkte att där finns det nog något bra från Sverige”. Haha! Det känns skönt att jag vi kan skämta i den här familjen med varandra, för det är ju något vi gör hemma i min familj hela tiden. I och för sig är det väl mest pappa som försöker skämta, men det brukar ju i de flesta fall sluta med att han är ensam om att skratta åt det.

 

När jag ändå har uppe just detta ämne, kan jag passa på att berätta om när vi diskuterade dejtreglerna under mitt LCC-möte som jag hade i måndags. För mig är det helt okej att dejta, jag är gammal nog som min värdpappa sade. Mina värdföräldrar vill gärna träffa den här personen och det är okej för honom att komma hit, MEN han får absolut INTE sova över hos mig! Det är verkligen något som dem har gjort klart. Däremot får han komma hit på dag- och kvällstid, bara han inte sover här. De missade däremot en sak. De sade ingenting om jag får sova där eller inte, så det återstår att se. Fast jag tror nog redan att jag vet svaret på den frågan…

 

 

Pappa, du kan vara lugn. Jag har ingen dejt än, i alla fall inte än så länge… Till dess kommer jag fortsätta att skratta åt ”blommor-och-bin-snacket”.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Häxmoster

Dejta på! Bara du kommer hem igen. Förstår inte vad du menade med pappa Bengts skämt.Haha.

2010-09-18 @ 10:06:16
Postat av: Anonym

2010-09-18 @ 11:20:59
Postat av: Bengt Nilsson

Jag kanske har lagt humorinslaget på en nivå som ni inte riktigt greppet. Jag lovar att i fortsättningen sänka den så att alla förstår. A brain flexibility is a gift to the people and the population give the world a big smile like the man in the moon does when he see you. :D

2010-09-18 @ 11:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0