Gårdagen - kallt, blåsigt men ändå mysigt

Gårdagen började med att jag vaknade upp vid 3.50 för att jag skulle köra dottern till hennes träning. Under tiden hon tränade passade jag också på att träna. Jag var verkligen skittrött igår morses, så det kändes som att träningen mer skulle bli en pina än vad den skulle göra nytta. Som tur var fick jag energi så fort jag började träna, så det gick bara bra. Därefter körde jag dottern till skolbussen för att sedan åka hem och fräscha till mig lite. Jag pratade även med min familj på Skype, och med familjen Wass. När jag pratar med folk på Skype känns det inte som att vi är så långt ifrån varandra, utan det känns nästan som att vi är i rummet bredvid varandra. Knasig känsla, men härlig på något sätt!

 

Jag ville inte sitta inne hela dagen, eftersom solen sken så jag drog mig ner mot stranden med min bok. Tyvärr blev det molnigare och molnigare ju längre ner jag kom (jag bor nämligen ganska högt upp) men detta skulle inte få stoppa mig. Jag parkerade bilen i närheten av stranden och tog en liten sightseeing i området. Butikerna i Redondo Beach (området) är väldigt små och söta, så det gjorde att det kändes som att gå runt i en mysig småstad. Däremot fanns det inte så många butiker, så jag trotsade blåsten och kylan och gick ner mot stranden och satte mig där och läste ett tag. Trots att det var svinkallt, var det ändå ganska mysigt på något sätt. Lyssna till havets vågor som väller in mot stranden. Koppla sig bort till en annan värld.

 

Sedan var det dags för hemfärd för barnen skulle komma hem från skolan och det är ju då jag börjar jobba. Efter lite läxor här, och lite läxor där, gick jag ut till mig och myste vid min älskade dator. En lugn dag som började supertidigt, så lite trött var jag allt efter att ha varit uppe sedan 3.50. Kanske inte så konstigt…

 

Som ni ser så var det inte lika fint idag, men det funkade bra ändå


I'll see you soon then

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0