Go och härlig dag

Något som det alltid finns gott om här i huset är färsk frukt, och det gillar jag. Därför kunde jag och Emilia få till en riktig god fruktsallad när hon kom hit, men den hade verkligen inte blivit densamma utan jordgubbarna som hon hade med sig. Under dessa veckor som jag har lärt känna Emilia har jag fått reda på att hon inte har sett några filmer som man bara måste se. I alla fall enligt mig. Så med lite yoghurt med fruktsallad var vi redo för att se första filmen på listan – The Proposal. Jag såg ju den bara för någon dag sedan, men den kan jag se om och om igen. Jag tror nog att hon tyckte den var ganska rolig, för vi fick oss allt flera goa skratt!

 

 

 

 

Efter att vi hade degat oss framför filmen drog vi oss ner mot Redondo Beach i förhoppning på att det skulle vara soligt där. Vet ni vad? Solen var på vår sida. Så vi passade på att ta en härlig promenad i sanden och prata om allt möjligt. Jag kan säga så här, vi har brutit isen nu när det kommer till alla samtalsämnen som kanske inte är det första man pratar om när man inte känt varandra så länge. Mycket trevlig pratstund! Klockan tickade på och det var dags för lunch, så jag introducerade Emilia för Chronic Tacos. Riktigt gött käk och billigt som bara den med! Som au pair tjänar man ju inte mängder med pengar, så bli inte förvånad nu, men vi går faktiskt inte på lyxrestaurang varje dag och agerar Hollywoodfruar. Vi är bara några simpla brudar som tar hand om barn. Så ser vardagen ut nu i alla fall, i framtiden får vi väl se… Nej då, skojade bara! Vi hann även med ett litet stopp på Yogurtland innan Emilia släppte av mig hemma.

 

 

 

När jag kom hem frågade min värdmamma mig, som jobbade hemifrån idag, om jag kunde dra mig mot matbutiken och handla lite frukt. Jag som tycker att det är roligt att åka och handla sade ja och brummade iväg mot matbutiken. Hon sade att jag kunde ta vad jag ville ha eftersom jag är den som äter mest frukt i familjen, så det var ju bara att välja och braka. Det hela slutade med att jag kom hem med hallon, äpplen, apelsiner, nektariner och bananer.

 

Strax efter att jag hade kommit hem, kom även barnen hem. Idag var ytterligare en sådan dag som jag inte behövde hjälpa sonen med så mycket läxor, utan han skötte det mesta på egen hand. Jag var ändå intresserad av vad han satt och pluggade på, så jag slog mig ner jämte honom och började läsa om kroppens celler och dess funktioner frivilligt...! Det var faktiskt inte så tokigt, och dessutom var det nästan lite småroligt när jag märkte att jag kom ihåg det mesta ifrån Agnes lektioner.

 

Nu kommer vi till dagens ”söthet”. Dottern älskar att läsa, så det gör hon varje dag frivilligt. Sonen å andra sidan tycker inte att det är lika underhållande, men han måste läsa varje dag. Jag läste jättemycket när jag var yngre. Jag kallade mig själv för bokmalen eftersom jag slukade böcker. Det senaste året har det inte riktigt funnits tid eller intresse av att sätta sig ner med en bok och bara läsa på, men jag har alltid tyckt att det har varit avkopplande att få släppa vardagen och komma in till en annan värld. Nu återkommer jag till styckets början, själva ”sötheten”. Vi tre, jag, dottern och sonen, satt i vardagsrummet och läste våra böcker samtidigt. Barnen satt i var sin soffa och jag satt på golvet och stretchade samtidigt. Jag tyckte att det var lite smågulligt av oss. Värdmamman tyckte att vi var väldigt duktiga och sade ”Åhh, här sitter mina tre barn och läser sina böcker”. Lade ni märke till hennes TRE barn…? Ja, jag är nog en del i deras familj.

 

Magen var inte riktigt med mig på kvällen heller så det fick bli lite favoritkvällsmat a la Nana, nämligen fruktsallad med keso. Jag myste självklart till det med en kopp te. Barnen fixade våfflor till sig själva till kvällsmat och jag satt med dem vid bordet.

 

 

I natt tror jag verkligen att jag kommer sova gott. Jag har sovit runt sju timmar på två nätter, så någon natt borde ju tröttheten ta ut sig. Dessutom känner jag mig helt slut, så ikväll blir det nog inte sent. Morgondagens planer ser ut som sådan att jag ska plocka upp dottern på skolan under hennes hål och så ska vi dra oss mot ishallen för att träna lite. Träna och träna kan jag väl inte kalla det jag gör, utan jag glider mest runt. Tyvärr har jag inte slipat mina skridskor än, men det får gå ändå. Sedan ska jag även ta mig mot banken för att lösa in min lön. Kvällen är fortfarande oplanerad. Något lugnt blir det i alla fall. Nu till helgen har jag grymt bra planer, men de tänker jag inte avslöja en torsdagskväll som denna. Den karamellen får ni allt suga på ett tag till.

 

Trevlig fredag! Jag önskar mig själv lycka till med sömnen…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

2010-09-25 @ 00:01:05
Postat av: DC

Väntar med spänning på dina planer. DC

2010-09-25 @ 00:01:58
Postat av: nana

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge...

2010-09-25 @ 03:08:35
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0