Grym söndag!

Ojoj, sicken grymt bra helg jag har haft! Gårdagen var lika härlig som lördagens tur ner till Huntington Beach, så den här helgen har verkligen varit underbar! Mer sådana hoppas jag på inför framtiden. Det är sådana helger som gör att jag verkligen förstår varför jag ville försöka komma till USA och se den amerikanska kulturen.

 

 

Emilia sov ju över hos mig, vilket var riktigt skoj och mysigt! Det kändes nästan som när man var liten om att man hade någon kompis som skulle sova över. Det var verkligen evigheter sedan jag hade en liten ”sleepover”. Fler sådana ska det bli! Tyvärr ringde klockan redan vid tio (vi somnade ju sent så det hade inte blivit så många timmars sömn) så det var bara upp och hoppa och fixa i ordning sig för att sedan ta bilen till au pairmötet. Vi träffades alla på en restaurang som inte låg allt för långt bort här ifrån. Varken jag eller Emilia hade ätit frukost, och man ville försöka känna sig som en amerikan så det blev faktiskt våffla till frukost…! Inte likt mig! Är jag i USA så är jag, men jag föredra verkligen frukost a la Nana som är naturell yoghurt/keso med frukt.

 

Under au pairmötet pratade vi bara om ditten och datten. Mest om hur det är i våra värdfamiljer. I min au pairgrupp är det dessutom en till svensk tjej, nämligen Caroline. En skitskön brud ifrån norra Sverige. Jag och Emilia stod och pratade länge med henne efter att mötet var slut. Jag skulle egentligen hem och städa och träna lite hade jag tänkt, men Caroline kom med den grymma idén att vi skulle åka ner till Long Beach och hyra en kajak och paddla runt lite nere i området. Innan vi drog dit ner åkte vi hem till mig så att jag kunde prata med min värdmamma om dagens planer och se så att det var okej för oss att dra dit, vilket det var. Så tre svenska brudar hoppade in i bilen igen och körde mot Carolines hus. För att komma till Long Beach, som för övrigt är ett område som ligger vid havet här i närheten, måste man ta sig över en stor bro. Vägen dit var inte lätt att hitta, eftersom Carolines GPS sa till henne att hon skulle göra U-svängar hela tiden. Till slut kom vi upp på bron och var på rätt väg mot Long Beach.

 

 

Long Beach, vilken mysig strandstad! Varför kunde inte min värdfamilj bott där istället? Haha! Man kan ju tyvärr inte få allt här i världen, men tur då att det inte är så långt till Long Beach. Utmed Second Street som är själva huvudgatan, ligger det affärer, restauranger och pubar överallt. De flesta restauranger och pubar har en liten sportanda över sig, så det är ställen jag ska besöka! Vi drog oss ner mot havet till det stället där man kunde hyra kajak. Grymt taggad för att paddla runt i hamnen satte jag på mig flytvästen och skulle hoppa ner i kajaken, men den var fylld med vatten där man skulle sitta och jag hade klänning på mig… Oopsidayisy! Haha! Nana är ju inte bruden som bangar för detta, eller är rädd för att bli blöt, utan hon såg detta mer som en kul grej! Blöt i rumpan började vi paddla runt bland alla båtar och alla strandhus. Det var hur fint som helst! Jag satt hela tiden och tänkte ”Här skulle jag kunna tänka mig att ha ett hus”. För er som kommer och hälsar på mig, så är detta verkligen något vi ska göra.

 

 

Efter lite drygt en och en halv timmas paddling var vi alla ganska trötta i armarna och styrde in mot land. Vi hade nämligen en tid att passa. Klockan sju skulle Elin komma till mitt hus för att vi skulle dra oss mot någon restaurang för en bit mat. Inget har ändrats då det kommer till mig och passa tider, utan jag och Emilia blev lite sena hem till mig, fast inte mer än fem minuter. När vi kommer hem till mig så hade Elin redan kommit, men som tur var så hade hon bara väntat i några minuter. Jag och Emilia fräschade till oss och sedan drog vi oss mot T.G.I. Friday’s. Jag har ätit på den restaurangen en gång tidigare, men då i London och där var maten grymt god och andan där inne var något i min stil. Maten på den här restaurangen i L.A. var också riktigt god! Så det var nog inte sista besöket där inte, om jag får bestämma. Det var en perfekt avslutning på en underbar helg. Tre svenskar på en härlig restaurang. Det kan inte bli så mycket bättre.

 

 

Sammanfattningsvis har hela helgen varit superb! Huntington Beach, IDOL, Svenska Hollywood fruar, au pairmöte, kajak nere i Long Beach och sedan T.G.I. Friday’s. Oo yeah!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Vilcken Helg du måste ha haft. Vi ser verkligen fram emot L.A. Your DC

2010-09-21 @ 07:13:53
Postat av: nana

Sådana helger ska vi också ha när ni kommer hit!

2010-09-21 @ 19:34:10
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0