Helg med stort H!

Trots att det bara är torsdag hos mig, eller rättare sagt väldigt tidigt på fredags morgonen som Gustav skulle sagt, så har jag helg. Underbart! Det enda jag ska göra för familjen imorgon är att åka till kemtvätten och hämta upp lite kläder samt lämna in lite nytt. En helt okej dag om jag får säga vad jag tycker. Anledningen till att jag tar helg så pass tidigt är för att jag imorgon ska få följa med Kristine (min norska tjej) och hennes värdfamilj till San Diego. Hur cool som helst! Detta ska bli riktigt skoj! Kristines värdmammas bror bor där nere så vi ska åka ner och hälsa på dem över helgen, så det blir ju som en liten minisemester. Vad som kommer hände nere i San Diego är fortfarande ganska oskrivet eftersom det ska med en bebis och en tvååring så då är det ju ganska så svårt att planera. Den som lever får se. Det kanske blir ett besök på Sea World.

 

En härlig kommentar som jag fick av min värdmamma när jag berättade om hur planerna i San Diego såg ut: ”Ni måste ju hålla utkik efter alla snygga killar i uniformer”. Haha! Jag ska göra mitt bästa.

 

Dagen började väldigt lugnt med massor med tid vid datorn. Alltid lika skoj att prata med folket hemma! (Sverige är fortfarande mitt hem, och så kommer det alltid vara.) Efter att ha spenderat några timmar inne drog jag mig upp mot banken för att lösa in min lön och sedan åkte jag och köpte ny färg till skrivaren. Eftersom solen sken och jag hade lite tid över drog jag ner till Redondo Beach för att njuta lite. Varje gång jag är vid havet blir jag så himla lycklig! Det är något magiskt över det hela som det inte går att sätta ord på. Jag gick nere på stranden utmed och i vattnet, sög in varenda liten sekund av det underbara vädret och passade på att leka fotograf. Jag hade lätt kunnat stanna där hela dagen istället för att dra mig hemåt och läsa läxor med sonen, men plikten kallade.

 

Nästan som Skottek va?







När jag kom hem åt jag lite lunch och sedan kom barnen hem så då var det bara att sätta sig med läxböckerna i några timmar. Jag hade pratat lite med Emilia om att träffas på Starbucks för att mysa med en kopp te eller så, men jag visste inte riktigt när eftersom jag inte visste när jag skulle sluta. Jag trodde inte att det skulle bli så sent med tanke på att värdmamman kom hem tidigt idag, men så blev det inte. Ett tag trodde jag nästan att jag inte skulle komma ut ur huset, och då hade jag fått panik och haft en lång och jobbig natt framför mig. Missförstå mig inte nu, jag trivs jättebra i min familj, men det är sååå skönt att komma bort från familjen och huset ibland och bara tänka på sig själv. Även om jag har möjlighet att vara för mig själv ute i mitt rum, så är det inte samma sak som att vara någon helt annan stans. Det var därför lycka att möte upp Emilia på Starbucks och köpa med sig en kopp te för att sedan dra hem till henne. På vägen till hennes hus gjorde vi ett litet stopp på Cold Stone för lite glass, och där kan vi snacka om god klass! Det var ingen ”nyttig” frozen yogurt där inte, utan riktigt hederlig finfin glass! Man fick välja glassort och i den så kunde de ”baka” in lite olika saker. Jag tog chokladglass som de fick ”baka” in brownie och små chokladpluttar i, ojoj säger jag bara!

 

 

 

Kvällen fortsatte sedan hos Emilia med lite ”IDOL” och det absolut första avsnittet av ”Svenska Hollywoodfruar”. Två underbara program som man aldrig kan få för mycket av. Jag drömmer om den dagen jag får träffa Maria Montazami. Det skulle vara en lycklig dag i mitt liv. Haha! Vissa kanske tycker att jag är knasig och knäpp, men då får de väl tycka det då! Jag vet att det finns flera där ute som fattar vad jag snackar om. Emilia var snäll och skjutsade hem mig, supergulligt! Brudar där hemma, gissa vilken låt Emilia hade på sin skiva i bilen? Ulrik Munthers bidrag i Lilla Melodifestivalen – En vanlig dag! Kan vara en av tidernas bästa låtar! Jag blir skitglad av den, och jag vet att ni brudar där hemma håller med mig. För hur många gånger har vi inte dragit på den på Youtube egentligen? Tusentals! Så då tänkte jag direkt på er!

 

Nej, nu ska jag försöka sova lite. Jag är ju inte den bästa på att sköta min sömn, som säkert flera av er vet, och ni vet ju säkert förklaringen till det med – ”sova kan jag göra i ett annat liv”. Haha! Jag får se om jag hinner skriva något imorgon innan jag drar. Annars hörs vi efter helgen. Självklart kommer kameran att vara med!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag känner flera tjejer som gått upp ett gäng kilon när dom varit iväg i usa ett år.. av någon märklig anledning börjar jag förstå varför! ;)

2010-09-10 @ 17:43:27
Postat av: nana

Haha! Det låter som att du tror att jag ska göra det med. :P Det finns något som heter träning, hört talas om det?

2010-09-10 @ 17:57:05
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0