Helgens avslöjande numero uno (nummer ett)

God morgon på er! De första har väl i och för sig varit vakna i några timmar nu, men inte jag. Jag vaknade precis. Det första jag gör är att ta datorn till sängen, sätter på NRJ’s webbradio och börjar blogga. Det kanske var dags att avslöja den första händelsen i helgens planer…

 

 

Idag ska jag plocka upp Emilia och Caroline hemma hos Emilia vid ett. Efter det ska vi dra oss in mot L.A. Downtown för att (trummor…) sjunga! Jo, ni läste rätt. Vi ska sjunga. Det ’r nämligen så att vi ska delta i SWEA:s juluppträdande. Det är en organisation med vars medlemmar är svenska kvinnor i alla åldrar. Varje jul hålls det en stor julmarknad och det bjuds även på ett fint luciatåg, och vi ska vara med i detta luciatåg.

 

Nu finns det säkert dem som grämer sig: ”Vad har Nana nu gett sig in på? Hon kan ju inte sjunga?”. Nej, det är sant. Jag är inte bra på att sjunga, men jag tycker att det är roligt. Jag har alltid drömt om att jag en dag skulle bli en grym sångerska, men tyvärr tror jag inte att den drömmen kommer gå i uppfyllelse. Jag får nog istället hålla mig till publiken vid sådana evenemang istället för att hålla i dem.

 

Under min tid här i USA vill jag testa så mycket saker jag bara kan. Vissa av er hemma har sagt till mig att jag ska göra allt jag inte kan göra hemma, och det jag kan göra hemma ska jag göra tusen gånger värre. Jag vet inte om ni menade att jag skulle vara med i ett Luciatåg, men det ska jag i alla fall. Jag måste därför försöka få tag på ett Lucialinne och lite glitter. Tur är väl det att det är lite mer än två månader till uppträdandet (5 december) för då har dels tid att öva, dels tid att hitta de sakerna.

 

Vi ska träffa hemma hos någon och börja öva. I och för sig så vet jag inte hur mycket övande det blir idag, utan det kanske mest blir att träffas eftersom det är första gången idag. Jag tycker i alla fall att detta ska bli riktigt skoj! Det kommer i alla fall kännas konstigt att sjunga julsånger idag. Anledning ett – det är bara 25 september än. Anledning två – jag är i L.A, här är det sommar. Jul är snö och kallt för mig (eller i alla fall försök till det för det är ju inte så ofta vi får vara med om både kyla och snö på självaste julafton) och det kommer jag ju inte få upplev här vid jul.

 

 

Antingen ska jag varna dem om att jag är dålig på att sjunga, eller så får de upptäcka det på egen hand. Det går ju också att hålla sig lite i bakgrunden när det kommer till sången. Försöka att smälta in bland de andra. Det återstår att se…

 

Önska mig lycka till (för det behöver jag nog). Jag önskar mig själv lycka till i alla fall.

 

God Jul



I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Finns här några snälla barn

GooooooooooooooD LuuuuuuuuuuuucK. DC

2010-09-25 @ 19:34:38
Postat av: nana

Här i USA finns det ett speciellt snällt barn som är värd allt på denna jord. Hon heter Nana Björnberg och är världens bästa. :)

2010-09-26 @ 10:05:07
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0