Huntington Beach – take two

Då har man vart och besökt Huntington Beach två gånger, och vet ni vad? Jag älskar den staden! Varför kunde inte min familj bott där istället? Haha! Det hade vart top notch. Varför jag älskar Huntington Beach så pass mycket är nog för surfandan som bara sprudlar runt där. Underbart! Det var inte sista gången jag var där heller. Kusinvitaminer och Björnligan, vad sägs om ett besök där kanske när ni kommer hit?

 

Den här gången var det jag, Emilia och Kristine som åkte ner. Vi lämnade ett ganska molnigt Palos Verdes i hopp om sol lite längre ner. Det såg inte ljusare ut ju längre ner vi kom, utan ganska tjockt med moln faktiskt. Vad tusan, skulle detta bli en molnig dag?!

 

När vi kom fram till Huntington Beach var det fortfarande väldigt molnigt så vi gick runt och spanade in shoppingen. Jag tokälskar shoppingen där! Surfstilen skulle kunna göra mig till en liten fattiglapp. Jag lyckades däremot hålla i mina pengar även denna gång, och shoppade faktiskt inte en enda pryl. Stolt? Jadå! Även om det hade vart riktigt skoj att komma hem med något nytt, för det är det ju alltid. Eller hur tjejer?

 

Vi drog oss sedan mot en mexikansk restaurang för lite lunch. Riktigt gott var det! Jag blev heller inte dåligt sugen på dricka, och då menar jag riktig dricka, när vi satt där och såg alla andra runt omkring oss dricka öl och drinkar. Det får bli en annan gång. I ett annat liv känns det som just nu. Under tiden vi satt på restaurangen försvann alla moln och himlen var oskyldigt blå. Alla tre sken upp som solar, och nu skulle vi äntligen få valuta för vår biltur ner till Huntington Beach.

 

Mätta och belåtna drog vi oss ner mot stranden för att steka en stund. Det var verkligen hur skönt som helst att bara ligga där och känna solen värma upp kroppen. Vad som är skönt just nu är att man blir inte grissvettig när man ligger och solar, utan det är bara skönt. Man blir varm, men inte svettig och äcklig som man blir när det annars är riktigt varmt ute.

 

 

 

Vi passade även på att bada och leka lite i vågorna. Självklart hade vi med oss våra kameror. Kristine har den bästa kameran, så det var hon som tog alla kort när vi låtsades att vi var på en ”photo shoot”. Jag hoppas på att jag kan få lite bilder ifrån henne.

 

 

 

 

 

 

Tyvärr började det blåsa på eftermiddagen, så det gick inte att ligga kvar och njuta av solen för det var för kallt helt enkelt. Vi drog oss upp mot Starbucks för att få i oss något varmt att dricka. Kan ni gissa vad det blev för min del? En kopp te kanske…? Haha!

 

 

 

Gud, jag älskar verkligen att amerikanarna inte är rädda för att börja prata med nya människor. Inne på Starbucks kom det fram två kvinnor och den ena sade ”Jag älskar dina solbrillor! Vart har du köpt dem?”. Jag sade till henne att hon skulle behöva åka till Sverige om hon ville ha ett par. Vi fortsatte att prata på om lite allt möjligt. Sköna brudar det där! De var kanske i mammas ålder, lite äldre. Dem hade jag lätt kunnat stått kvar och snackat med ett bra tag till.

 

När vi sedan kände att vi var klara med Huntington Beach satte vi oss i bilen och brummade hem till ett nytt frozen yogurtställe. Det var nästan lika gott som Yogurtland, inte riktigt. Efter det  körde vi hem Kristine och drog hem till mig. Emilia och jag hade myskväll med fyra IDOL-avsnitt och dessutom hann vi med ett avsnitt ur Svenska Hollywoodfruar innan vi somnade någon gång efter tre.

 

 

Vilken dag jag hade! Sjukt bra på alla sätt och vis! Jag längtar redan tills jag får åka till Huntington Beach nästa gång. En anledning till att jag skulle behöva åka dit oftare är ju om man kan hitta en surfare där nere. Det vore inte helt fel. Jag kanske måste börja lära mig att surfa nu då…?

 

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: mikkis

åå det låter som om du har det UNDERBART!!

här i lund är det full storm, regn och sisådär 13 grader varmt. .

saknar dig lilla skrutt!

2010-09-20 @ 09:41:50
URL: http://whatalife.blogg.se/
Postat av: Malin

Fy faaaasen vilken snygg surfarbräda!

Och det är ju skälvklart att du ska lära dig surfa,nana ;) Det är ju planen för att vi ska hitta killen med surfarhåret ;)

2010-09-20 @ 10:30:16
URL: http://glitterdream.blogg.se/
Postat av: nana

Mikaela, jo jag har det bra. Later som att du har det bra i Lund med. ;) Saknar dig massvis lillskit!



Malin, en san brada far vi allt skaffa. Da kanske surfarna bara flodar. ;)

2010-09-20 @ 18:37:06
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/
Postat av: maggan

det ser underbart ut. tror jag tar en av biljetterna å kommer istället för Hannah. Njut av ditt liv <3

2010-09-20 @ 21:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0