Kusinvitaminkärlek<3

Ojoj, nu får jag nog snart nypa mig i armen. Känns som att jag lever i en dröm på grund av de två senaste nyheterna jag har fått…

 

Som ni redan vet så kommer min älskade familj hit den 12 april. Ska bli hur grymt som helst att få träffa dem! Även om jag pratar med dem flera gånger i veckan, så är det ju en helt annan sak att ha dem vid sin sida på riktigt.

 

Nu tillbaka till den andra nyheten. (Trummor spelar…) Den 16 december ska jag plocka upp mina två kusinvitaminer på flygplatsen här i L.A! WIIIHOOOO!! Jag fattar inte att det är sant, att dem faktiskt ska komma hit till mig! Hannah och Amanda ska få fira jul här med mig i USA! Unbelievable!

 

Det känns grymt skönt att dem ska vara här med mig under juletiden. Julen är den traditionen som jag älskar mest (och midsommar). Den är bara så himla mysig på något sätt! Du umgås med dina nära och kära och bara njuter av att vara ledig. Julen har en väldigt stor plats i mitt hjärta och det har den alltid haft. Nu de senaste åren har halva min släkt samlats hemma hos oss för att äta jullunch, titta på Kalle och alla andra program som följer efter det, få besök av tomten och bara mysa tillsammans. Så i år när jag nu skulle åka som au pair visste jag att jag skulle missa detta, julen skulle längre inte bli den samma. Visst är det skitcoolt at fira jul i L.A, men det är ju inte samma sak på långa vägar! Jag kommer inte vara med och dekorera huset inför julen, min familj kommer inte vara här när jag vaknar upp på julaftons morgon, vi kommer inte öppna julklappar eller äta frukost tillsammans, vi kommer inte springa runt som galna höns hemma och fixa allt tills gästerna kommer vid lunchtid, vi kommer inte sitta och trängas i soffan bara för att titta på Kalle Ankas Jul, vi kommer inte öppna julklappar tillsammans, vi kommer heller inte vakna upp på juldagen i samma hus, vi kommer heller inte ta den långa promenaden vi alltid gör på juldagen. Den största grejen är väl att vi inte kommer fira jul samtidigt. Jag är ju hela nio timmar bakåt i tiden. Hur skulle denna jul sluta…?

Nu ska vi däremot inte hänga läpp, för jag får ju Sverigebesök av mina kusinvitaminer den 16 december! Ooo yeah baby!! Jag kommer ihåg när jag frågade de båda för några månader sedan om de kanske skulle vilja komma och fira jul med mig på andra sidan jordklotet. Jag vet att jag tänkte att chansen antagligen inte skulle vara allt för stor med tanke på att det inte är gratis att flyga, eller om de hade tid eller om de ens ville komma eftersom det var just under julen. Första reaktionen jag fick efter att jag hade frågat dem var något i stil med: ”Nana, det vore hur coolt som helst! Jag kommer”. Trots att de var så positiva till det så vågade jag inte hoppas på att de faktiskt skulle komma. Inte heller när vi tre var nere och undersökte saken på Resia. Nu kan jag däremot säga, DE KOMMER!! Jag längtar så tills jag får krama dem!

 

Detta kommer bli en annorlunda jul. En jul som vi alltid kommer minnas. Så Amanda och Hannah, börja spara pengar för vi kommer shoppa!

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Hannah

Nana jag har redan börjat spara! wiho

2010-09-01 @ 19:00:01
Postat av: Amanda

Jag sparar också! Längtar ihjäl mig wiiiiie :D

2010-09-01 @ 19:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0