”Långa nätter, där ute finns en värld av långa nätter...”

Det är en sak jag inte riktigt förstår mig på när det kommer till mig själv, jag har väldigt svårtför att bli trött på kvällarna. Om jag väl lyckas bli lite trött, så är det rätt så ofta som det går över till att jag blir väldigt pigg. Så var det igår. Jag var halvt slut när klockan var nio här på kvällen, så jag gick ut till mitt rum och satte mig lite vid datorn (som jag gör varje kväll). Jag pratade lite med min familj på Skype och sedan fortsatte jag att chatta med lite härliga vänner hemma. För mig är kvällarna oerhört betydelsefulla. Det är då jag har min Sverigetid, vilket innebär att prata och chatta med er där hemma.

 

Klockan tickade på och blev allt senare och senare, men jag blev inte trött vilket störde mig! Det slutade med att jag satta på min Sex And The City-box vid halv fyra och såg ett och ett halvt avsnitt, och det hjälpte faktiskt. Jag blev trött! Så ungefär vid kvart övre fyra/halv fem somnade jag trött och glad efter att ha pratat med Sverige.

 

Bara för att jag somnade sent igår, innebar det inte att jag kunde sova länge nu på morgonen. Jag vaknade första gången vid halv nio och kände mig pigg, men somnade som tur var om till kvart över nio. Ojoj, vad många timmars sömn jag fick i natt! Konstigt nog känner jag mig inte så trött, utan förvånansvärt pigg. Sova kan jag göra i ett annat liv. Jag klara mig på ganska få timmars sömn, däremot kommer jag väl vara jädrigt seg ikväll men det är smällar jag får ta.

 

Nu ska jag bara slänga på mig lite kläder och köra mot Emilias hus. Det är Sverigetime som gäller idag! Vi får väl se vad vi hamnar idag. Kanske IKEA. Det vore i och för sig bra för jag behöver redan flera galgar sedan min shoppingturen förra veckan. Detta kommer sluta bra...

 

Nu skiner solen så gött här och det hoppas jag att den göra hela dagen så att vi kan få njuta lite av Kalifornienkänslan. Självklart kommer uppdatering lite senare.

 

Saknar min lilla svenska familj från Au Pairskolan



I'll see you soon then

Kommentarer
Postat av: DC

Såg du några nya svenskkolonier på IKEA

2010-09-04 @ 06:11:01
Postat av: Nathalie

Miss ya! <3

2010-09-06 @ 04:15:19
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0