Latmask? CHECK!

Idag har det varit en riktig softardag. Morgonen började väldigt lugnt. Jag vaknade lite innan nio och det första jag gjorde var att sätta på datorn. Haha! Datanörd! Jag har alltid sagt att min brorsa är en riktig tönt när det kommer till datorn, men jag är tusen gånger värre nu!

 

 

Så förlåt Filip för alla de gånger jag har klagat på att du jämt sitter vid datorn…

 

Jag var så lat att jag inte ens klädde på mig innan jag satte mig vid datorn, utan mamma och pappa fick prata med en trött tjej invirad i täcket. Jag hann även med lite prat på facebook. Mysigt! Älskar alla pratstunder jag kan få! Så, ge mig fler av dem!

 

Efter ett tag var det dags för mig att göra något åt dagen. Det är ju fredag, och det innebär att jag får min lön idag. Så jag åkte till banken och löste in min check. Dessutom passade jag på att lämna tillbaka en film som familjen hade hyrt och sedan åkte jag och tankade. Lite småärenden så där på en fredag förmiddag.

 

Jag hade bestämt filmdejt med Kristine hemma hos henne under tiden hon var ledig mitt på dagen. Så efter att jag hade slängt i mig lite att käkat och skrivit lite (vad säger jag inte, för det blir en överraskning för vissa) brummade jag iväg till Kristine. Vi såg en riktig klassiker – The Notebook. Så söt film att jag blir kär. Jag kan inte sluta le när jag ser den filmen. Jag vill också ha en sådan kärlek som de två huvudkaraktärerna, Allie och Noah, har. Även om de bråkar jämt och ständigt, så är deras kärlek något alldeles extra! Både jag och Kristine satt och sade att vi ville ha en sådan pojkvän. Lika snygg som han. Haha!

 

 

När filmen var slut var det bara att åka hem och vänta på att sonen skulle komma hem från skolan. Han hade inge läxor som han behövde ta tag i så han satte sig och spelade tv-spel medan jag satt lite vid datorn och gjorde lite researches på allt möjligt.

 

Efter att vi hade käkat en kvällsmacka drog jag och sonen till Cold Stone, det glasstället som jag har berättat om tidigare. Proppmätta åkte vi hem och sade sedan god natt. Jag sitter nu här och skriver men funderar starkt på om jag ska slänga på en film. Frågan är bara vad jag skulle titta på i sådana fall… Mamma Mia, Sex and the City eller kanske King Arthur? Mamma Mia är en av mina absoluta favoriter. Den blir jag alltid så glad av! Jag vet heller inte hur många gånger jag har sett den. Inte tillräckligt för att tröttna på den. Det är en sak som är säker. Sex and the City är också en sjukt bra film! Den filmen hör också till en av de som jag har sett massvis med gånger, och den kan jag heller inte tröttna på… Mamma brukar säga ”Tittar du på den här igen”. Deras karaktärer är ju helt underbara och deras relationer till varandra är grymma! King Arthur är väl den filmen som sticker ut ifrån de andra två filmerna. Den har jag bara sett en gång, och dessutom är det en helt annan film om man jämför med Mamma Mia och Sex and the City. Musiken i King Arthur är hur vacker som helst. Älskar den! I mitt förra konståkningsprogram åkte jag till just musik ifrån King Arthur, så det är väl den största anledningen till varför jag gillar musiken så mycket. Jag får väl se vilken film det blir…

 

 

Imorgon ska det bli en grym dag! Det har jag bestämt! Då ska jag åka till Huntington Beach tillsammans med mina två närmsta vänner här i L.A. – Emilia och Kristine. Ingen av dem har varit där förut, så jag kan ju agera lite guide. Vi ska gå på jakt efter surfkillar. Desperata? Nej då, inte alls!

 

God natt på er eller god morgon, beroende på vart i världen ni befinner er.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Det verkar vara kört för dig nu. DC

2010-09-18 @ 11:31:32
Postat av: Bengt Nilsson

Det fanns en amerikansk TV serie som i Sverige gick på 80 talet som handlade om en radiostation och där programledaren alltid slutade programmet med.



Good night America werever you are. Den kan du använda

DC

2010-09-18 @ 11:35:25
Postat av: nana

Om det är kört för mig så är det ju bara att köra på! Då finns det ju inget att förlora. Nej, jag kör på egna "I'll see you soon then".

2010-09-18 @ 18:38:37
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/
Postat av: Bengt Nilsson

Jag menade din rad."God natt på er eller god morgon, beroende på vart i världen ni befinner er".

Du behöver inte ändra något.



Kört? Datanörd!

2010-09-19 @ 00:39:14
Postat av: nana

Jaha, nu är jag med. Kanske det kanske. Värt att tänka på.

2010-09-19 @ 06:45:28
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/
Postat av: Bengt Nilsson

Flexibrain you no. DC

2010-09-19 @ 07:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0