LCC-möte

Idag har jag varit i USA i exakt fyra veckor…! Jag kan knappt tro att det är sant, för guud vad tiden har gått fort! Så Sverige, vi syns snart!

 

Två veckor efter att man har kommit till skin värdfamilj så ska man ha ett litet möte tillsammans med sina värdföräldrar och sin LCC (ens kontaktperson). Jag skulle haft mitt möte för ungefär en och en halv vecka sedan men min LCC fick förhinder så vi hade det idag istället, och det funkade ju bra det med även om det kanske var lite sent.

 

Mötet går mestadels ut på att man ska gå igenom lite basgrejer så att man vet hur allt ligger till. Till exempel att man är väl medveten om att man inte får jobba mer än 45 timmar per vecka och max 10 timmar per dag, att man vet vilka regler som man ska följa hos familjen och även lite regler som man måste följa utifrån Cultural Cares (den organisationen jag är med i) och Kaliforniens sida och så vidare.

 

Mötet gick bra, och min LCC är väldigt gullig och mysig! Det är bara att ringa henne så fort det är något, dygnet runt. Det är ju det ens kontaktperson är till för, men det är skönt att höra henne säga det ”rakt ut” till en. Det var mest som en checklista som vi prickade av tillsammans så det gick ganska fort. Jag blev riktigt glad av att höra ifrån min värdmamma att hon tycker att jag är en grym förebild för hennes barn! Jag sköter mig, tränar och äter hälsosamt. Hon sa att jag är den personen som man drömmer om att vara. Jag tyckte ju att hon överdrev lite, det är ju lite vad amerikanare är kända för enligt mig, men det var riktigt kul att höra! Så ikväll går jag nog och lägger mig med ett leende på läpparna.

I'll see you soon then

Kommentarer
Postat av: nastasja

SÄGER JU DET! Vi önskar alla att vi kunde vara lite mer som du :)

2010-09-14 @ 10:00:15
URL: http://nastasja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0