Min älskade farmor

Vet ni vem som gjorde min dag idag? Jo, min älskade Farmor. För någon vecka sedan skrev jag ett brev till henne och berättade lite om hur jag hade det och så, och idag fick jag ett brev från henne. Jag blev verkligen hur glad som helst! Tack farmor!

 

Jag har aldrig bott nära min farmor. Fram tills jag var nio bodde jag i Stockholm, så då var det inte nära till den lilla ”staden” Årjäng (Värmland). Distansen blev inte direkt bättre efter att vi flyttat till Ulricehamn. Det tog ungefär lika lång tid att åka och hälsa på henne. Distansen har ju verkligen inte förbättrats nu om vi säger så! Haha!

 

 

Farmor, du en underbar människa som bryr dig om människor väldigt mycket. Speciellt de som du håller kär. Det är få som kan ge så goa kramar som du. Jag vet att pappa har pratat med Årjängs bibliotek om att få gå dit och låna deras dator och läsa min blogg, så därför tillägnar jag detta inlägg till dig.

 

Jag är väldigt lyckligt lottad som får ha dig som farmor. Du är perfekt! Jag tyckte att det var riktigt roligt att få träffa dig innan jag flyttade till USA. Även om vi inte ses jättemånga gånger per år, så blir det ju desto färre nu. Det kändes verkligen jättekonstigt att säga ”Farmor, vi syns om ett år”. Det kändes overkligt att säga så, men det är ju sant. Då när vi ses om ett år ska jag ta bilen upp till dig och hälsa på dig i några dagar. Då ska du allt få höra om min tid i USA. Jag hoppas att du längtar lika mycket som mig.

 

 

Jag vill också passa på att skänka en tanke till min älskade farfar som befinner sig på jordens vackraste plats. Farfar, jag hoppas att du har det bra och att du vakar över mig. Jag kan allt behöva en skyddsängel ibland.

 

 

I'll see you soon then (Vi ses snart)


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Vackert och underbart. Pappa

2010-09-17 @ 15:04:49
Postat av: Bengt Nilsson

Vackert och underbart. Pappa

2010-09-17 @ 15:12:57
Postat av: nana

Precis som farmor är då. :)

2010-09-17 @ 19:07:08
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/
Postat av: .





Fint skrivet gumman både farmor och farfar blev nog glada över de orden. Farfar vakar säkert över dig men undrar nog varför i all världen du är på andra sidan jorden

2010-09-17 @ 21:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0