Min kärlek till havet

Havet kan vara något av det vackraste jag vet. Tänk dig att sitta på en strand där det inte är så mycket folk, lyssna på vågorna som rullar in mot dig och titta ut över oändligheten. För mig är havet oändligt. Det känns inte som att det har någon gräns, utan det är bara stort.

 

Havet är både läskigt och inte läskigt på samma gång. För mig är det läskigt eftersom det kan bidra till katastrofer. Då tänker jag främst på tsunamin som drabbade Thailand och andra länder runt omkring för några år sedan. Det var hemskt att så många drabbades! Mångas liv ändrades över en dag. Det var ett praktexempel på att havet har en väldigt stor kraft, en kraft som vi inte kan påverka. Det spelar sitt egna liv. På samma gång som havet skrämmer skiten ur mig, kan det lugna ner mig på något magiskt sätt. När jag blickar ut över havet känner jag mig trygg och stark. Jag skulle kunna sitta så i flera timmar. Trots att jag kanske sitter ensam, så känner jag mig inte ensam. Det är ju trots allt ”bara” ett hav mellan mig och er hemma i Sverige. Så ni är ganska nära ändå.

 

Idag hade jag några timmar att ta död på medan barnen var i skolan. Jag tog det lugnt på morgonen eftersom jag knappt hade sovit något överhuvudtaget under natten, så det var välbehövligt med en lugn start och en rejäl frukost på dagen. Efter det åkte jag till K-Mart (en lågprisbutik som har allt) för lite ”minishopping”. Kom därifrån med två skrivblock, ett med Tingeling på och ett med Super Woman på. Tingeling för att hon är så söt, och Super Woman för att jag är stark och klara allt jag vill. Innan jag åkte till USA skrev Simon, Gustav, Marcus och Jimmy en lista med saker som jag ska göra medan jag är här. Köpa något på K-Mart var just en av sakerna. Om jag klarar allt på den här listan, bjuder dem mig på all dricka på min ”välkommen-hem-fest”, så det är ju bara att kämpa på. Allt måste bevisas med foto eller filmklipp, beroende på vad det är för uppdrag. Så här boys, ett steg närmre festen.

 

 

När K-Martuppdraget var slutfört åkte jag till stranden för lite ”feel-good-time”. Även om jag bara var där i kanske en timma så var det så skönt att bara ligga där helt ensam med musik i öronen och rensa huvudet på tankar. Normalt sätt när jag behöver rensa huvudet brukar jag träna, men havet funkar också väldigt bra. Det är som att vågorna spolar in positiv energi till mig, och driver ut det negativa och ledsamma bort ifrån mig. Jag älskar havet och kommer alltid göra det! Jag drömmer om att en gång i framtiden bo vid havet så att jag kan njuta av det varje dag. Skärgården slår faktiskt sandstränderna enligt mig. Naturen runt omkring skärgården är otroligt vacker, så det är där jag vill bo när jag blir stor. Om jag nu någonsin kommer bli stor… Tills dess att jag har hittat mitt boende i skärgården, duger stranden här i L.A. alldeles fint.

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0